اقتصادی

بررسی اختلالات سامانه ثبت اسناد و املاک در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی از بررسی مشکلات و ناهنجاری های سند ثبت اسناد و املاک خبر داد.

علی خضریان در گفت وگو با رویداد برتر وی در جلسه امروز کمیته مبنی بر اصل نهم قانون اساسی توضیح داد: «این جلسه با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ، معاونان وی و نمایندگان نهادهای ناظر و بررسی سند و اموال برگزار شد. سیستم ثبت نام ” متأسفانه به دلیل اختلال در سیستم ثبت اسناد و املاک کشور ، مردم در ارائه اطلاعات خود با مشکل مواجه شدند ، بنابراین علیرغم حمایت های صورت گرفته از مردم ، این ناهنجاری ها مانع از ثبت اطلاعات در بسیاری از جامعه شد.

وی افزود: کمیته دریافت که ضعف زیرساخت های این سیستم منجر به خدمات ضعیف می شود و با وجود بالا آمدن سیستم ، پشتیبانی با مشکلاتی روبرو می شود. متأسفانه ، اگرچه هماهنگی و اجرای بین سازمانی بر عهده دولت و وزارت راه و شهرسازی است ، اما به دلیل ضعف حاکمیت دولت قبل و به ویژه وزارتخانه مربوطه ، کمیسیون اصل 90 بیش از 17 جلسه در سال جاری برگزار کرده است. برای دستیابی به نتیجه دلخواه در پیگیری موضوع کمیاب نخواهیم بود.

خضریان ادامه داد: سازمان مالیاتی ، سازمان ثبت اسناد و املاک و شرکت توانیر نیز باید به وزارت راه و شهرسازی اطلاع دهند ، که تا کنون چنین نبوده است و تصمیم گرفته اند از وزارت امور خارجه پیگیری کنند. جاده ها و با کمیسیون. “

نماینده پارلمان اروپا 11 با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد تیمی برای بررسی موضوع و عضویت در کمیته اصل 90 برای نظارت بر اجرای صحیح ، گفت: برای روشن شدن و معرفی به کمیته و کمیته تصمیم آوریل گزارشی از آخرین اقدامات و خدمات دریافت شده از کمیته باید هر دو هفته به کمیته ارائه شود.

خضریان در ادامه با ابراز تأسف از تعداد زیادی از ذینفعان در حوزه مسکن ، گفت: “کمیته اصول نود معتقد است که یکی از دلایل کندی کار و اختلالات مختلف ، گرد و خاک ماندن اطلاعات مربوط به مسکن و املاک است.” باید لغو شود. تا زمانی که مشکلات موجود در سیستم ثبت اسناد و املاک کشور برطرف نشود و شرایط ورود افراد به اطلاعات تسهیل نشود ، جرایم مورد نیاز قانون یک جرم است ، بنابراین مردم نگران نباشند.

سخنگوی نودمین کمیته مentسسان مجلس شورای اسلامی در نهایت اظهار داشت که شفافیت اطلاعات را از مسئولان مطالبه می کند تا مردم بدانند هیچ تفاوتی بین آنها و مقامات برای حرکت به سمت عدالت وجود ندارد. به

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا