خارجی

حکمت اربعین استمرار پیام عاشوراست

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، ایلام ، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ، در نشست معرفت شناسی با عنوان “درسهایی از حکمت اربعین” با حضور هیئت رئیسه دانشگاه اسلامی ، اعضای هیات علمی ، کارکنان دانشگاه و اعضای اعتماد ملی مغز. چهل حسینی همیشه سنت نبوی و اسلام علویان را احیا کرده است و مهمترین نکته حکمت اربعین ادامه پیام عاشورا است و پیام عاشورا احیای دین و اسلام نبوی در مقابل اسلام اموی است.

وی افزود: قبل از قیام امام حسین (ع) و در زمانی که سنت پیامبر بسته شده بود و دین اسلام با بسیاری از مناسک ، اسرائیلی ها و خرافات آمیخته شده بود ، ظهور نهضت عاشورا و جنبش حسین نو امام حسین امام (ع) پیامبر ، اسلام نبوی ، و جدایی آن از اسلام عمان و اسلام خرافی ، که اگر قیام کربلا شکل نمی گرفت ، از اسلام واقعی چیزی باقی نمی ماند. زیارت اربعینی ، و دیگر گروه های روایی پیاده روی اربعین یک فضیلت است ، به همین دلیل است که زیارت پیاده روی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با فضیلت است.

حکمت اربعین در ادامه پیام عاشورا است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مردم استان ایلام مردمی بدون حافظه هستند و عشق به اهل بیت فقط در کلام نیست؛ بلکه در عمل این است که زندگی خود را وقف امام حسین (ع) و حجاج در دهه 40 می کنند و در حقیقت ایلام را باید پایتخت خادمان امام حسین (ع) دانست. اگرچه اکثر مردم ایلام زندگی متوسطی دارند. اما آنها صادقانه به زائران دهه چهل خدمت می کنند و این افراد با پاکی درونی به زائران خدمت می کنند.

خسروپناه از تلاش های رئیس دانشگاه اسلامی اسلامی اسلام و حامد حیات ، رئیس هیئت امنای دانشگاه هنر و هنر و تلاش های هیئت اندیشه استان ایلام قدردانی کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا