خارجی

خارطوم اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه را ضروری می‌داند

سودان اصلاح قرارداد را برای ایجاد پایگاه دریایی روسیه در بندر سودان در سواحل دریای سرخ ضروری می داند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، یک منبع آگاه در وزارت دفاع سودان گزارش داد که سودان به مدت 5 سال از طریق قرارداد اجاره با احتمال امضای توافق نامه 25 ساله از روسیه کمک اقتصادی دریافت می کند.

این منبع گفت: “وزارت دادگستری سودان اصلاح مفاد توافق بین سودان و روسیه در مورد ایجاد پایگاه روسی در بندر سودان در دریای سرخ را ضروری می داند.” بین دولت سودان سابق و روسیه توافقی حاصل شده است. “

به گفته این منبع ، دولت سودان برای پنج سال اول استفاده از این پایگاه از بانک مرکزی سودان درخواست پرداخت کرده است ، با احتمال تمدید قرارداد تا 25 سال برای ارائه پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ. وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه به پیشنهاد سودان پاسخ نداده است.

در ماه ژوئن ، رئیس ستاد نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که این کشور قصد دارد در توافقنامه ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ تجدید نظر کند.

در اواخر آوریل ، تلویزیون العربیه به نقل از یک منبع گفت که سودان توافق ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را که با مقامات سابق امضا شده بود ، متوقف می کند. متعاقباً ، سفارت روسیه در خارطوم اظهار داشت که ادعاهای مربوط به تعلیق توافقنامه ساخت پایگاه دریایی روسیه صحت ندارد.

در نوامبر 2020 توافق شد که یک ایستگاه دریایی روسیه در سودان احداث شود. بر اساس این سند ، حداکثر تعداد پرسنل انجام شده توسط نیروها و تجهیزات روسی در نقطه دریایی از 300 نفر تجاوز نمی کند. ممکن است بیش از چهار کشتی روسی در هر زمان حضور نداشته باشند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا