شما طرفدار بز هستید یا نخل؟

شما طرفدار بز هستید یا نخل؟

رویداد برتر / اصفهان یک مدرس دانشگاه ، با تکیه بر شخصیت “بز” و “نخل” در سیستم باستانی “درخت آشوری” ، به آزمون خلق و خوی رسیده است!

مسعود کثیری ، عضو گروه تاریخ دانشگاه اصفهان ، به رویداد برتر گفت: “درخت آشوری” یکی از قدیمی ترین و کمیاب ترین اشعار است که از دوران باستان به جا مانده است و مجموعه ای مذهبی و مذهبی محسوب می شود. علوم

ادامه می دهد: در این آیه ، بین درخت نخل و بز دیالوگ وجود دارد و صنعت پررونق در حال حرکت است. به این معنا که هریک از این دو سعی می کند برتری خود را بر دیگری بیان و اثبات کند.

خطیری بیان می کند: آغازگر این گفتگو نخل است که در مورد مزایای بز صحبت می کند. از میوه آن که غذای پادشاهان است ، از درختی که کشتی ها با آن ساخته می شوند ، از برگ آن که جاروب می شود و از سایه آن که تسلی خاطر رهگذران است. اگرچه بز در ابتدا تمایلی به مذاکره ندارد ، اما سرانجام دهان خود را باز می کند و کف دست خود را مخاطب قرار می دهد و می گوید که برگ های او به اندازه موهای مرد شرور است که از زمان جمشید برده مردم بوده و سپس لیست می کند. شایستگی های او

این مورخ به یاد می آورد: لازم به ذکر است که در ادبیات قبل از اسلام ، اصطلاح “دیو” توسط آریایی ها برای همه نژادهای غیرآریایی به کار رفت ، و بعدها توسط زرتشتیان برای تمایز غیر زرتشتیان استفاده شد.

یکی از اعضای هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در ادامه توضیح می دهد: دیدگاه معنایی گفتگوی نخل و بز ، محققان مختلف را در زمان های مختلف واداشت تا فرضیه های زیادی در مورد دو گروه نماینده این دو شخصیت ارائه دهند.

وی می گوید: برخی معتقدند نخل و بز نمادی از زرتشتیان و بی ایمانان هستند و برخی دیگر معتقدند یکی نماینده دولت آشور و دیگری نماینده دولت ساسانی است. البته برخی معتقدند که این گفتگو گفتگوی دو شیوه زندگی است؛ نخل به معنای زندگی شهری مرتبط با تک همسری ، و بز ، زندگی شبانی است که شیوه زندگی حاکم بر آریایی ها بود.

کثیری خاطرنشان می کند: از این منظر ، گفتگوی نخل و بز همان گفت و گو و غرور همیشگی در میان شهرنشینان و عشایر است و اگر دقت کنیم ، اشکانیان در دوره اشکانیان چوپان بودند و از تحرک نظامی بالایی برخوردار بودند. مردم بین النهرین و ایلام تک همسری بودند و همیشه بین دو گروه بحث می شد که کدام یک از این دو شیوه زندگی بهتر است.

معلم تاریخ ، که پزشک خانواده نیز هست ، اخیراً نظرسنجی را بر اساس سیستم درخت آشوری انجام داده و نتایج جالبی به دست آورده است. “با بررسی گفتگوی بز و نخل ، احساس کردم که بز می تواند نمادی از مزاج گرم و خشک یا افراد گرمتر باشد ، و نخل نمادی از خلق و خوی سرد و مرطوب یا افراد سرد و خشک است ، و از گروهی خواست تا بررسی کنند. ،” او گفت. طرفداران بز یا نخل.

کتیری می افزاید: “در گام دوم ، با به اشتراک گذاشتن ویژگی های طبیعت سرد و گرم و تطبیق آن با نتایج نظرسنجی ، دریافتم که 85 درصد از جامعه آماری با توجه به ویژگی های شخصیتی خود گزینه مناسب را انتخاب کرده اند. مزاج سرد زیرا به اکوسیستم متصل هستند.

به گفته مدرس دانشگاه از آنجا که متون باستانی بازتاب تجربیات زندگی پیشینیان خود هستند ، می توان از منظر آزمون خودشناسی نیز به آن نگاه کرد. و نتایج جالبی به دست آمد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا