جامعه

لزوم تغییر رویکرد در موضوع حیاتی امر به‌ معروف و نهی از منکر

اسماعیل عبدالهی ، خبرنگار گروه استانهای بوشهر خبرگزاری آنا ، در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهری و نهی از منکر و شر و موسسه روشن بینی گفت. این استان بر لزوم تغییر رویکرد در موضوع مهم و حیاتی تاکید کرد ممنوعیت معروف و بد ضروری است ، وی گفت: این تعهد باید از نظر قانونی ، رسمی ، سازمانی و جامع دیده شود و هر مرحله از آن باید تبدیل به یک فرهنگ؛ البته در این راه هر فردی باید فرمانده و فرمانده باشد. شکی نیست که کار گفتار و ترکیب مفید خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با موسسه بینش مطهر استان بوشهر


او اضافه کرد: پیوستن به معروف و نهی از منکر این یک روش عاقلانه و علمی برای پاکسازی است. علم امروز ، تجربیات بشری ، رسالت پیامبران ، رسالت امامان و اندیشمندان نشان دهنده کنترل یا کنترل پیشگیرانه انسان و جامعه است که در مورد منع خیر و شر مشهود است. مدیریت پیشگیرانه را می توان به چند طریق خلاصه کرد: شناسایی ، اجتناب ، اطلاع رسانی و حذف از تهدید و راه هایی برای از بین بردن تهدید ، نه در قالب حفاظت غیر فعال.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: در موضوع برخورداری خوب و نهی از منکر ، همه نهادها و سازمانها باید زمینه ساز کار شوند تا از طریق مکانیسم یادداشت ها روح تازه ای به مجموعه ها وارد شود و به صورت عملی و راهبردی کار کنند. به این موضوع از موضوعات مهمی است که باید از منظرهای مختلف ، به ویژه از نظر تخصصی و علمی ، مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد.

عبدالهی ادامه داد: در برخی موارد اساس کار به گونه ای است که قبل از وقوع و بروز صدمه هیچ گناهی در ذهن وجود ندارد و پس از آن مجرم مجازات می شود. امروزه ، نظریه خطر ارائه شده است که بر موقعیتهای خطرناک و ترک اعمالی که هیچ کس به آنها پاسخ نمی دهد و در واقع و در کوتاه مدت مضر نیستند متمرکز است. اما در آینده ، بنیانگذاران خطرات و چالش ها تأثیرات منفی بر فرد و جامعه خواهند داشت.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا