خبرهای کلی

نفرات برتر همایش عاشورایی در ادبیات ترکمن معرفی شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اختتامیه دومین همایش فرهنگی عاشورایی زبان و ادبیات ترکمنی یکشنبه شب با حضور مدیران استانی ، شخصیت های فرهنگی و ادبی و جمعی از دوستداران فرهنگ و ادبیات ترکمن در تالار نگاه برگزار شد. به درباره تالار فخرالدین اسعد گرگانی.

در ابتدای این مراسم موسی جرجانی دبیر همایش گزارشی از برگزاری این کنفرانس ارائه کرد.

این همایش به همت مرکز فرهنگ و هنر ترکمن زمین گرگان و با همکاری اداره کل فرهنگ و مدیریت اسلامی گلستان برگزار شد.

در پایان این مراسم به نفرات برتر بخشهای مختلف اعم از مقاله ، شعر ، خاطرات و داستان ، نقاشی و صنایع دستی سنتی اهدا شد.

اعضای برجسته کنفرانس عاشورا خود را در ادبیات ترکمن معرفی کردند

در بیت ، توئی محمد ایازی و عبدالخالق آدمی به طور مشترک مقام اول ، آراز محمد خرمالی و قدیر محمد امانپور مقام دوم و شاه دردی آخوند ایزدی و بی بی حمیده یلمه مقام سوم را از آن خود کردند.

در مقاله محمدحسین مردانی نوکنده “تصویر امام حسین (ع) در احادیث نبوی اهل سنت” به عنوان نفر اول ، غلامرضا ولی پور با “یوسف زهرا امام حسین (ع)” در مکتب اهل سنت “به عنوان نفر دوم” قیام ستار بردی فجی حضرت حسین (ع) از منظر ادیان و مذاهب ».

در قسمت داستان و خاطرات ، طاهر جانی ، محمد صفا جرجانی و سولماز ایزدی اولین کسانی بودند که خود را به عنوان شخص ثالث معرفی کردند.

در بخش نقاشی کودکان ، سرزا میرزایی به عنوان نفر اول ، محمد صفا ایزدی و ذه افروز به عنوان نفر دوم و کلبا صبا و صدنا عالیت به عنوان نفر سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

سحر سلطانی ، رومینا محمد العلق ، مائده خلقتی و آیسن رئوفی در رشته نقاشی نوجوانان و جوانان انتخاب شدند.

در بخش صنایع دستی ، زلیخا کرد و خدیجه پقه مقام اول ، طاهره کم و زهرا قزل مقام دوم و آیناز نورانی و مائده نورانی مقام سوم را از آن خود کردند.

دکمه بازگشت به بالا