خبرهای کلی

چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل آغاز کنید؟

ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قوی ترین ترکیبات در مبارزه بدن با ریشه های آزاد است. به خصوص اینکه قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است.

به گزارش رویداد برتر فرادید او نوشت: “روز را کمی سریعتر شروع کنید.” همانطور که همه می دانند ، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است ، گاهی اوقات تکراری و غیرقابل خوردن. مگر اینکه زنجبیل در خانه داشته باشید.

زنجبیل ، این ادویه همه کاره یکی از مفیدترین ادویه جات است که می توانید به راحتی به هر غذایی اضافه کنید. زنجبیل در ایجاد طعم های فوق العاده و منحصر به فرد استاد است. اگر کره تند یا کمی قهوه تلخ دوست دارید ، زنجبیل را امتحان کنید.

در اینجا 7 روش برای افزودن زنجبیل به صبحانه آورده شده است:

1- کمی قهوه تند بنوشید

ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قوی ترین ترکیبات در مبارزه بدن با ریشه های آزاد است. به خصوص اینکه قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است. می توانید یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به قهوه خود اضافه کنید تا از سرطان محافظت کند و در طول روز به هضم غذا کمک کند.

2- چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل یک نوشیدنی خاص و محبوب است ، به ویژه در زمستان. طبیعت گرم دارد و به گرم شدن بدن کمک می کند. این چای فعالیت معده را تنظیم کرده و آرام می کند. صبح ، یک فنجان چای زنجبیل می تواند حالت تهوع در زنان باردار را به طور موثری کاهش دهد. ناگفته نماند که این نوشیدنی مقوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است.

می توانید از پودر آن برای تهیه چای زنجبیل استفاده کنید ، یا می توانید ریشه های آن را به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید و عسل به آن اضافه کنید.

3- مربای زنجبیل تهیه کنید

مربا همیشه با میوه های مختلف درست می شود. اما آیا تا به حال مربای زنجبیل را امتحان کرده اید؟ در نگاه اول ، ممکن است به دلیل قندی که در تهیه آن استفاده می شود ، ناسالم به نظر برسد ، اما فواید آن بیشتر از مضرات آن است. اگر شما از جمله افرادی هستید که برای صبحانه کره یا انواع کیک و بیسکویت می خورید ، برای بهبود هضم و جلوگیری از نفخ و التهاب معده ، کمی مربا زنجبیل همراه آنها استفاده کنید.

اگر دیابتی هستید ، می توانید پودر زنجبیل را به کره اضافه کنید یا کیک را با چای زنجبیل بخورید.

4- برای تهیه انواع دسرها و شیرینی ها از عصاره یا شربت زنجبیل استفاده کنید

شربت زنجبیل یا عصاره آن را می توانید به راحتی با زنجبیل در آب به مدت 30 دقیقه و استفاده از آن در انواع پنکیک ، وافل ، کیک و … تهیه کنید تا از خواص آن استفاده کنید.

تهیه شربت زنجبیل: یک چهارم قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با یک فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کرده و بگذارید 30 دقیقه بجوشد.

یک کاسه گرانولای ضد التهاب را امتحان کنید

گرانولا یک صبحانه است که معمولاً از جو دوسر ، شکر قهوه ای یا عسل ، میوه های خشک و آجیل تهیه می شود. این غذا حاوی مواد ارزشمندی مانند سدیم ، پتاسیم ، روی ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم و آهن است. ویتامین ها شامل ویتامین E ، ویتامین C ، نیاسین و تیامین است. دانشمندان ژاپنی معتقدند گرانولا یک غذای فوق العاده است.

با افزودن زنجبیل به گرانول خود می توانید خواص آن را دو برابر کنید. (هضم را بهبود می بخشد ، چربی می سوزاند ، گاستریت را کاهش می دهد و غیره)

6- اسموتی با طعم زنجبیل بنوشید

اگر شما یکی از کسانی هستید که روز خود را با نوشیدنی مخلوط میوه های مختلف شروع می کنید ، اکنون بهتر است از نوعی رنجبیل برای تهیه آن استفاده کنید. این معجون در افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است و باعث چربی سوزی بیشتر می شود. همچنین بهترین درمان برای دردهای قاعدگی است.

7- به نان صبحانه زنجبیل اضافه کنید

امروزه در اکثر فروشگاه های مواد غذایی می توانید انواع نان ، کیک و شیرینی با طعم های مختلف را پیدا کنید. اگر می خواهید نان یا کیک را برای صبحانه انتخاب کنید ، ترجیحاً طعم زنجبیل را می دهد.

کسانی که از نان زنجبیلی استفاده می کنند ، چربی ها و پروتئین های سالم در بدن خود دریافت می کنند و در طول روز انرژی زیادی دریافت می کنند.

اخرین حرف:

زنجبیل یکی از مفیدترین غذاها در جهان است و اغلب به عنوان ادویه و چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل در درمان گرفتگی های قاعدگی ، آرتروز ، آسم و آلرژی ، اگزما ، بیماری های روده ، حالت تهوع ، برخی سرطان ها و حتی استرس بسیار مثر است. همچنین کلسترول و تری گلیسیرید را تنظیم می کند ، عروق خونی را تقویت کرده و فشار خون را کاهش می دهد ، سطح قند خون را بهبود می بخشد و چاقی را درمان می کند.

منبع: healthline

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا