خبرهای کلی

چرا ماسک بزنم؟ دوست دارم همین الان بمیرم

امیرالمومنین علی (ع) در این خطبه می فرمایند: عمل به خلاف وعده باعث خشم خدا و مردم می شود. همین چند ماه پیش ، خبر خودکشی آقای رضا تیتر یک برنامه ماه عسل خبرگزاری ها و موضوع یادداشت های رسانه ها شد. به همین ترتیب ، پس از چند روز ، علل چنین حوادثی فراموش شد. ، ویدئویی از یک نوجوان آرزوی مرگ با لهجه جنوبی منتشر کرد: خبرنگار از دستفروش می پرسد ، چرا ماسک نزدیک است؟:چرا باید ماسک بخرم ، حالا می خواهم بمیرم ، جز خط ایرانسل چیزی نیست!

به نظر می رسد آمارها و آژانس های مربوطه که بودجه و هزینه های خود را سالانه با رسمیت وسیع و طولانی خود هزینه می کنند و امید به زندگی هموطنان خود را شناسایی و گزارش می کنند در مواجهه با چنین تصاویری از پروژه های تحقیقاتی معاف هستند. که علاقمندان نوجوان در اشکال مختلف در خاک جامعه ظاهر می شوند ، پاسخ سوالات تحقیقاتی خود را دریافت می کنند و نتایج منطقی در ارائه آمار دریافت می کنند. در حال رشد است و حداقل این سند 76 سال است که اعلام شده است ، اما با نظارت بر وضعیت زندگی مردم و وضعیت روحی شهروندان ، تخلفات از آمار و ارقام در بدنه جامعه نمایان می شود. و اگر اعداد و ارقام در دل شهروندان بنشیند ، آمار و علل اخیر خودکشی باید با آنچه از ملت شنیده شده است برای دستیابی به امید به زندگی در ایران تطبیق داده شود.

صرف نظر از این واقعیت که بسیاری از افراد در جامعه مانند این نوجوان جنوبی می خواهند بمیرند (اگرچه این مورد در حال بررسی است) ، این به عهده دولت و دولت است که علت چنین حالتی را تشخیص دهد. به شرطی که تعداد چنین افرادی کمتر از شناسایی و برآورد تعداد افرادی با چنین روحیه ای باشد ، اگرچه وظیفه دولت است ، اما وظیفه اصلی جامعه اسلامی حاکم برای شناسایی و حذف چنین علل در خطبه های اسلامی چیست. بارها به شاهزادگان منصوب فقر و آثار یأس در جامعه اسلامی توصیه می کند. آیا چنین دیدگاه و تعریفی از بیت المال در نظام اقتصادی کشور وجود دارد؟

در تقویت بنیان های اقتصادی ، اصل برآورده ساختن نیازهای بشر همزمان با رشد و توسعه آنها است … این وظیفه دولت اسلامی است که نیازهای افراد را برآورده سازد و نیازهای اساسی لازم برای ادامه تکامل را برآورده سازد. دولت مستضعفان به مستکبران وعده می دهد و هدف اقتصاد نظام اسلامی را شکوفایی استعدادها در شرایط برابر می داند. جامعه را لمس کنید؟ چگونه می توان پذیرفت که ملت تنها با گوش ملت شنیده نمی شود؟این درد برای خوابیدن شب با شکم پر و معده گرسنه کافی است.شناسایی شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر معیشت و وضعیت روحی ملت وظیفه ای است که دولت باید برای آن اقدامات فوری انجام دهد و راه حلی عملیاتی برای غلبه بر این شرایط تعیین کند.

پیش از این ، خدای ناکرده ، تجزیه و تحلیل های جامعه شناختی و روانی که چرا چنین حادثه ای صفحات روزنامه ها و خبرگزاری ها را با خبر خودکشی چنین نوجوانی پر کرده است ، امروز در مورد چگونگی دفع علل و عوامل چنین احساساتی در جامعه فکر کنید. خیلی دیر.

* امام علی (ع) پس از اطلاع از اینکه حاکم بصره به مهمانی یکی از ثروتمندان بصره رفته است به این امر دستور داد.

* وکیل

دکمه بازگشت به بالا