اقتصادی

چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟

در بخش ساختمان و تجهیزات الکتریکی ، اجرای راه حل هایی با هدف کاهش مصرف انرژی گرمایی می تواند قیمت قبوض برق را تا 35 درصد کاهش دهد.

به گزارش رویداد برتر ، گرما باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه تعداد قبض های بالا شده است ، اما جای نگرانی نیست و این مشکل را می توان با راه حل های ساده حل کرد. استفاده از حداکثر میزان نور طبیعی خورشید (مخصوصاً با کشیدن پرده در طول روز) ، جایگزینی لامپ های رشته ای با لامپ های کم مصرف ، استفاده از روشنایی محلی (چراغ مطالعه) ، خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و کمکی (اتاق های خالی) و دستگاه هایی مانند تلویزیون ، روشنایی و عوامل تأثیرگذار

همچنین از بخاری برقی مانند بخاری برقی و آبگرمکن برقی (بخاری برقی 2000 وات معادل 100 لامپ کم توان 20 واتی) استفاده نکنید و از کولر گازی (شامل اسپلیت) خنک کننده و گرمایش استفاده نکنید. به و در صورت استفاده مانند استفاده از دستگاه های کنترل دما تا 24 درجه سانتیگراد ، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی ، لامپ های گرد و غبار و لامپ ها ، کاهش لامپ های غیر ضروری ، لوسترها و لامپ ها ، استفاده و تنظیم صحیح وسایل برقی با بالاترین انرژی برچسب نوار پلاستیکی در اطراف ترموستات و درب یخچال می تواند مصرف برق را به طور موثری کاهش دهد.

علاوه بر کاهش دفعات و مدت زمان باز و بسته شدن وسایلی مانند یخچال و فریزر ، از لامپ های قابل شارژ در ساعات اوج مصرف با شارژ در ساعات غیر پیک ، عدم استفاده از حالت آماده به کار وسایل برقی و قطع برق سوئیچ هنگام استفاده نمی شود. از طریق برخی از برنامه ها مانند لباسشویی ، اتو کردن و غیره یخچال و فریزر تأثیر زیادی در مدیریت مصرف برق دارد.

از بین بردن جریان هوا در یخچال بدون ذوب ، با ذخیره مواد غذایی مناسب ، حفظ حداقل فاصله 25 سانتی متری بین یخچال و دیوارها یا سایر وسایل اطراف ، تغییر ساعت کاری به ساعات غیرعادی ، خاموش کردن چراغ ها خنک کننده و گرمایش دفتر بعد از ساعت اداری همچنین نقش مهمی در آموزش کودکان ما در مورد استفاده غیر ضروری ، به ویژه خاموش کردن چراغ ها ، و استفاده از لوله های آب گرم به جای استفاده از برق در ماشین های لباسشویی ، ایفا می کند.

تنظیم سرمایش در یخچال به حداقل ممکن ، استفاده مداوم از سرعت کم کولر آبی و جلوگیری از هدر رفتن سرمای ناشی از آن ، به دلیل محدودیت های موجود در منبع تغذیه ، می تواند در کاهش هزینه های خانگی نقش اساسی داشته باشد. که همه مشترکین توجه ویژه ای به این موضوع مهم دارند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا