اقتصادی

اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبود روغن در پی آتش سوزی شرکت طبیعت

رویداد برتر / مرکزی استاندار مرکزی اعلام کرد: پس از آتش سوزی شرکت طباط زرندیه تولید کننده روغن خوراکی مایع و جامد، باید از احساس کمبود روغن در کشور جلوگیری کرد.

سید علی آقازاده روز شنبه اول مهرماه در حاشیه جلسه مرکز تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در زرندیه که با محوریت بررسی مشکلات شرکت طبیعت زرندیه پس از آتش‌سوزی هفته گذشته برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: : این تصادف تلخ و تأسف بار بود که خسارات و آسیب های شدیدی به سوله ها و فضای داخلی این واحد تولیدی عظیم وارد کرد.

وی بیان کرد: در این بازدیدهای مختلف از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی مقرر شد جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور معاون وزیر صمت، رئیس و مدیرعامل سازمان شهرک های صنایع دستی و صنعتی کشور برگزار شود. مدیران بیمه ایران و دانا که بیمه گر شرکت طبیعت است که در فرمانداری زرندیه تاسیس می شود.

وی گفت: در این جلسه سازوکارها و اقدامات مورد نیاز برای تسریع در راه اندازی مجدد شرکت طبیعت اتخاذ و مصوبات آن در استان مرکزی در قالب مرکز ارتقای تولید و رفع موانع پیگیری می شود. در سطح ملی و امیدواریم بتوانیم مشکلات شما را در اسرع وقت حل کنیم. ” بازگشت چرخه تولید.

استاندار مرکزی با اشاره به سهم 10 درصدی شرکت طبیعت زرندیه در تولید نفت کشور، افزود: اقدامات انجام شده به گونه ای طراحی شده است که هیچ کمبودی و تاثیری بر تولید نفت کشور نداشته باشد. مصرف عمومی «تلاش سرمایه گذاران، کارمندان و تلاش دولت در حال ورود به دایره تولید است.

گفتنی است، آتش‌سوزی گسترده در شرکت طبیعت زرندیه در روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه موجب اتصال سیم برق و خسارت به حدود ۶۰ درصد سوله‌ها و فضای داخلی این شرکت شد.

بر اساس برآوردهای اولیه حدود پنج هزار میلیارد گوجه فرنگی در این واحد صنعتی و تولیدی خسارت دیده است اما هنوز میزان خسارت دقیق مشخص نیست، کارشناسان در حال بررسی هستند. بر اثر این آتش سوزی حدود پنج هکتار از سالن ها و سوله های سرپوشیده خسارت دیده و انبارها تخریب شده است. این حادثه دو مصدوم دارد که یکی از آنها به صورت سرپایی و دیگری به بیمارستان منتقل شده است.

شرکت طبیعت زرندیه تولید کننده روغن پخت روغن مایع و جامد ، پوره گوجه فرنگی و بسته بندی چای و برنج واقع در مرکز شهر ، شهرک صنعتی مامونیه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا