خارجی

اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود

به گزارش اخبار اینترنتی به نقل از آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدئویی به چهارمین سمپوزیوم بین المللی نجم الدین اربکان که در دانشگاه حاجی بایرام ولی در آنکارا برگزار شد، گفت: «همانطور که ستاره ها در تاریکی شب راه را به ما نشان می دهند». چنین بزرگانی فانوس‌های دریایی برای تبدیل شدن به ملتی در سختی هستند. آنها جوامعی را که در آن زندگی می کنند، مبارزه برای عدالت را رهبری می کنند و پرچمدار عدالت و خدمت به کشور و ملت هستند.»

وی افزود: «من سال‌های زیادی را با مرحوم اربکان در سیاست گذراندم. او شخصیت برجسته ای بود. استاد فقید ما روشنفکر بزرگی بود که 85 سال از عمر سخت خود را صرف گشایش تحصیل و خدمت و آفاق کشور کرد. ملت و کشورش تلاش کرده اند زندگی خود را وقف صنعتی شدن از ترکیه کنند.

اردوغان با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی اربکان اصالت آن است، گفت: معلم ما به جای پیوستن به روند سیاسی فعلی، راه سومی را به ملت پیشنهاد کرد و آرمان های او از ارزش های تمدن ما الهام گرفته شد. این اقدام او برای دفاع از استقلال ترکیه و آینده ملت عزیزمان و همچنین مبارزه مسالمت آمیز برای همه مسلمانان و بشریت بود.

اردوغان در پایان پیام خود تصریح کرد: خوشحالم اعلام کنم که در 19 سال گذشته بخش قابل توجهی از تلاش های مرحوم اربکان را که برای او فداکاری کرد و جان خود را متحمل شد، انجام داده ایم.

گفتنی است نجم الدین اربکان موسس حزب رفاه و حزب سلامت ملی ترکیه و نخست وزیر این کشور از سال 1996 تا 1997 بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا