اقتصادی

افزایش بی‌سابقه قیمت برخی کالاها در ایالات متحده

رویداد برتر / خراسان رضوی شواهد ارائه شده در ایالات متحده در ماه سپتامبر نشان می دهد بالاترین سطح گروه کالایی در 30 سال گذشته است که 5.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

طبق گزارش Covid Epidemic Market Watch 19 ، واکنش هایی مانند سیاست های قرنطینه و مشوق های دولتی منجر به تغییرات گسترده در قیمت کالا و خدمات شده است ، به طوری که هزینه خرید کالاهای بادوام در ماه مارس 26 درصد نسبت به قبل از همه گیری افزایش یافته است.

به گفته داول جوشی ، استراتژیست ارشد در BCA Research Counterpoint ، تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که 26 درصد از تقاضای اضافی برای کالاهای بادوام نمی تواند توسط بخش تولیدی مدرن که از زنجیره تأمین به موقع و ظرفیت اضافی کمی استفاده می کند تامین شود. در حقیقت ، با عرضه و تقاضای نسبتاً ثابت ، قیمت کالاها (با دوام 11 درصد نسبت به قبل از همه گیری) افزایش یافت.

وی ادامه داد: “چسبندگی قیمت خدمات شگفت انگیز بود.” البته این امر به دلیل شوک ناشی از تقاضا نبوده و شرکت های خدماتی نیز از کاهش قیمت بهره مند نشده اند زیرا مشتریان آنها هنوز قادر به استفاده از این خدمات نیستند.

او گفت آمارشناسان همچنان بدون توجه به تغییرات غذا و سرگرمی ، قیمت ها را ثبت می کنند. حتی وقتی اکثر رستوران ها و کلوب های شب تعطیل هستند.

سوئد یک مثال عالی در این زمینه است. این کشور مجبور به تعطیلی یا قرنطینه نشد ، اما قیمت خدمات در آنجا کاهش یافته و تورم در سوئد اکنون حدود سه درصد کمتر از ایالات متحده است. سوئدی ها نشان داده اند که قیمت ها در نهایت تثبیت می شوند.

وی افزود: تقاضای روزافزون برای محصولات با دوام در حال بهبود است. این میزان از ماه مارس 15 درصد کاهش یافته است ، اما برای رسیدن به روند قبل از اپیدمی 7 درصد کاهش نیاز است.

در مورد خدمات دو نکته وجود دارد ؛ یکی افزایش دستمزد به دلیل افزایش سریع قیمت کالاها و دیگری ترکیبی از کار در خانه و محل کار است که دستیابی به هزینه های خدمات قبل از اپیدمی را دشوارتر می کند.

سرمایه گذاری کمتر از حد معمول در بخش مصرف کننده اختیاری ، کمتر از سرمایه گذاری معمول در کالاهایی که نسبت به کالاهای اصلاح شده تغییر چندانی نکرده اند ، و توقف سرمایه گذاری در بیشتر اوراق بهادار دولت ایالات متحده بر روی اوراق بهادار تحت پوشش تورم خزانه داری توصیه می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا