سلامت و دانش

این ماده معدنی خطر شکستگی لگن را به نصف کاهش می‌دهد

رویداد برتر/ خراسان رضوی به گفته کلینیک کلیولند، سالانه بیش از 300000 آمریکایی از شکستگی لگن رنج می برند. همانطور که می دانید ، این صدمه ای است که می تواند فعالیت های فرد را مختل کند.

خوشبختانه، اخبار امیدوارکننده ای وجود دارد که نشان می دهد تنها با مصرف دو ماده مغذی مهم می توانید خطر شکستگی لگن را تا حد زیادی کاهش دهید.

گروهی از محققان آمریکایی، استرالیایی و هلندی مطالعه ای دلگرم کننده انجام دادند. به عنوان یک فیزیولوژیست، متخصص تغذیه، سلامت عمومی و متخصص غدد (هورمون ها)، تیم تحقیقاتی به دنبال نقش کلسیم و پروتئین در تقویت استخوان های افراد مسن بودند، حتی اگر آنها قبلاً به اندازه کافی روی استخوان های خود کار کرده باشند تا ویتامین D کافی دریافت کنند.

محققان هر دو سال یک بار اطلاعات ارزشمندی را در نزدیک به دو مرکز مراقبت های اقامتی استرالیا بر اساس رژیم غذایی 7195 مرد و زن مسن جمع آوری کردند. نیمی از مراکز شیر، ماست و پنیر اضافی را به ساکنین ارائه می کردند.

برای سهولت درک میزان کلسیم و پروتئین، گروه کنترل حدود دو وعده لبنیات و گروه آزمایش 5/3 وعده دریافت کردند.

محققان گزارش دادند که در طول دوره مورد مطالعه، 4302 سقوط رخ داد که منجر به 324 شکستگی و 135 شکستگی لگن شد.

جالب توجه است که محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بیش از حد کلسیم و پروتئین در مقایسه با گروه کنترل، خطر هر نوع شکستگی را تا 33 درصد، خطر شکستگی لگن را تا 46 درصد و خطر شکستگی استخوان را تا 11 درصد کاهش می دهد. خطر سقوط

این تحقیق می تواند یادآوری دیگری از اهمیت رژیم غذایی سالم و متعادل در هر سنی باشد و اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما غذاها یا مکمل هایی را توصیه می کند ، مکمل ها و ویتامین های مناسب مصرف کنید.

نتایج در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا