جامعه

برنامه‌ریزی برای بیابان‌زدایی ۱۲۰۰ هکتاری/هیچ پالایشگاه و نیروگاهی در تهران مازوت نمی‌سوزاند

به گزارش شفاف ، علینقی حیدریان در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که امشب در استان تهران برگزار شد ، اعلام شد که مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار دو اولویت منابع طبیعی استان تهران است: کل استان تهران در 30 سال گذشته دارای 105000 هکتار بیابان است. آنها 30 هزار هکتار کشت کردند. سال گذشته 450 هکتار جنگل زدایی را برنامه ریزی کردیم و امسال 1200 هکتار را برای تامین منابع مالی ملی و استانی برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: یکی از مناطق مهم استان تهران یکی از اولویت های ما ، دامنه های البرز و در واقع ارتفاع شمال تهران است.

بوی بد بخشی از شأن استان تهران نیست

علاوه بر این ، در این جلسه رئیس جهاد کشاورزی استان تهران بوی بد را مشکلی دانست که متعلق به شأن استان تهران نیست و در عین حال گفت که این موضوع هیچ ارتباطی با مجموعه دامگوستر و مشکل در حال پیگیری است اما باید اقدامات لازم برای تسریع بوی نامطبوع در تهران انجام شود.

هیچ پالایشگاه یا نیروگاهی در تهران نفت کوره نمی سوزاند

توکلی ، مدیرعامل شرکت گاز ، در این جلسه گفت که ما شش میلیون و 595 هزار لیتر واحد صنعتی را به گاز وصل کرده ایم و گفت هیچ پالایشگاه و نیروگاهی در تهران نفت کوره نمی سوزاند و این موضوع یکی از اولویت های ما است. اولویت دیگر ما قطع جریان گاز داخلی و تجاری تحت هیچ شرایطی نیست.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به مدت 45 روز برای گزارش هزینه های گاز اشاره کرد و گفت: از زمستان سال گذشته تا سپتامبر ، 3 میلیون و 280 هزار سیکل از سوی مشترکان گاز رایگان وجود داشت که دلیل آن مصرف کمتر گاز بود.

مدیرعامل شرکت صنعت گاز با بیان اینکه 29 هزار و 511 بازدید از دفاتر انجام شد ، اظهار داشت: 435 مورد از این بازدیدها منجر به قطع گاز و 104 مورد خرابی تجهیزات شناسایی و برطرف شد.

توکلی همچنین به اجرای طرح جلوگیری از اتلاف گاز طبیعی در موتورخانه های تجاری ، اداری و خانگی اشاره کرد و گفت واحدهای 2018 نیز در این طرح ثبت شده است.

در ادامه مذاکرات ، نماینده ای از صنعت ، معدن و تجارت همچنین به تولید موتورسیکلت های برقی پرداخت و گفت: قانون از تولیدکنندگان موتورسیکلت می خواهد 10 درصد از محصولات خود را برقی کنند و در صورت عدم انجام این کار ، جریمه خواهند شد ، اما یکی مشکل تهران در حال حاضر ایستگاه شارژ موتورسیکلت های برقی ندارد و موتورسیکلت های برقی نیز در خانه شارژ می شوند که می توانند مسافت های بین 30 تا 60 کیلومتر را طی کنند.

دکمه بازگشت به بالا