خبرهای کلی

بودجه شهرداری‌ها در خراسان شمالی به قیمت یک آپارتمان در تهران است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، غلامرضا در هاوایی در مراسم تجلیل و معارفه شهرداری بجنورد پنجشنبه شب در سالن اجتماعات استانداران گفت: در خراسان شمالی ۲۵ شهرداری وجود دارد که تاکنون ۱۵ شهرداری و ۸ شهرداری دیگر محکوم شده اند. در حال انجام هستند.

معاون استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در یکی دو مورد باقی مانده هنوز شهردار معرفی نشده بود و در شهر دیگری نیز شهردار منتخب از سمت شهرداری استعفا داده بود.

وی با اشاره به بودجه کم شهرداری های شمال کرواسی افزود: بودجه 25 شهرداری در مجموع 550 میلیارد گوجه فرنگی است که 450 میلیارد آن فقط مربوط به بجنورد است.

اگر به بودجه شهرداری‌های خراسان شمالی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که تمام بودجه این مجتمع‌ها به قیمت یک آپارتمان در تهران است و با این پول نمی‌توان کار خاصی در شهرستان‌ها انجام داد. هاوایی گفت. گفت.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از شهرداری ها در سال گذشته حقوق کارکنان خود را به صورت اعتباری پرداخت کردند که به خوبی نشان از وضعیت بد مالی شهرداری ها دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه حاکمیتی هیچ ارتباطی با انتخاب شهردار ندارد، گفت: شهرداران منتخب باید با مردم در ارتباط باشند.

رویکرد آینده شهرداری بجنورد برای توجه به حاشیه شهر

محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شاهد رشد نامتوازن شهر بجنورد و افزایش حاشیه شهر هستیم.

وی افزود: در باجسنت گیورگی مهاجرت زیاد بود اما از سوی دیگر خدماتی متناسب با جمعیت ارائه نمی شد که مشکلاتی را ایجاد کرد.

وحیدی گفت: رویکرد آینده مدیریت شهری باید توجه به حاشیه شهر و ایجاد تعادل در عدالت اجتماعی بین محلات باشد تا پستی ها پایین بیاید.

سخنگوی بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بجنار می تواند به شهر نمونه و موفق تبدیل شود اما در شهرسازی نیاز به اصلاح است.

دکمه بازگشت به بالا