خارجی

خداحافظی مرکل با شی جینپینگ

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفتگوی ویدئویی خداحافظی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مورد تغییرات آب و هوا و دیگر چالش های جهانی صحبت کرد.

مارتینا فیتز ، سخنگوی دولت آلمان به نقل از دویچه وله گفت: “رهبران در مورد آمادگی های آینده برای اجلاس گروه 20 ، تغییرات آب و هوایی و همه گیری و توافقنامه سرمایه گذاری اتحادیه اروپا با چین صحبت کردند.”

دو رهبر همچنین تمجید کردند که سال آینده پنجاهمین سالگرد روابط رسمی دیپلماتیک بین آلمان و جمهوری خلق چین خواهد بود. در جریان این تماس تلفنی ، شی مرکل را “دوست مردم چین” خواند و از مرکل برای سفر به چین پس از پایان کارش دعوت کرد.

مرکل در یک رویداد ویژه روز چهارشنبه از شرکت های آلمانی خواست تا استراتژی های تجاری خود را در آسیا و اقیانوسیه متنوع کرده و به چین تکیه نکنند.

مرکل به کمیسیون تجارت آلمان آسیا و اقیانوسیه (APA) گفت: “حدود 50 درصد تجارت خارجی آلمان در چین و در اقیانوس آرام ، چین انجام می شود.” ما نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که آسیا و اقیانوسیه چیزی غیر از چین است. “

مرکل به دلیل رفتار نرمش با چین در دوران تصدی خود ، به ویژه در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت. تجارت آلمان و چین از زمان روی کار آمدن در سال 2005 رونق گرفته است. دولت بعدی آلمان ممکن است موضع سخت تری در قبال پکن اتخاذ کند. حزب سبزها که می تواند به ائتلاف حکومتی بعدی بپیوندد ، از آلمان خواسته است که نقض حقوق بشر چین مانند رفتار با مسلمانان اویغور را محکوم کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا