خبرهای کلی

درآمد ۱۰۰ هزار دلاری چادرملو از صادرات شمش فولادی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری آنلاین ، حسین اطمینان با اعلام میزان و نرخ مبادله صادرات در 6 ماهه نخست سال ، اهداف کلی صادرات چادرملو را تشریح کرد و گفت: درآمدهای ارزی برای تأمین مالی پروژه های عمرانی از موقعیت بازار محافظت می کند. هدف کلی صادراتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ارزیابی صلاحیت های جدید تولید (تنوع محصول) و افزایش مشتریان از طریق رویکرد تنوع بخشیدن به بازارهای صادراتی است.

در نیمه نخست سال 172 هزار و 465 تن ریخته گری فولاد چادرملو را برای صادرات اعلام کرد و گفت: چادرملو در 6 ماهه نخست سال جاری 456 میلیون و 261 هزار تن ریخته گری فولاد تولید کرده که بیشتر آن از طریق بورس کالای داخلی حمل شده است.

آتمینان افزود: درآمد ارزی چادرملو از صادرات ریخته گری فولاد بین 100 میلیون دلار تا 415 هزار دلار است که برای تامین نیازهای ارزی برنامه های توسعه شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: چادرملو یکی از شرکتهایی است که دارای زنجیره فولادی از معدن تا محصول نهایی است و نگرش مدیران ارشد شرکت همیشه ایجاد ارزش و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فولاد است.

آتمینان ادامه داد: “علاوه بر این ، شناسایی تامین کنندگان سنگ آهن از معادن کوچک یا دیگر تامین کنندگان سنگ در منطقه نیز یکی از مهمترین برنامه های چادرملو است.”

وی با اعلام اینکه چادرملو همیشه محصولات خود را از طریق بورس عرضه می کند و نیازهای کارخانه های داخلی را در اولویت قرار داده است ، گفت: این شرکت در حال حاضر یک میلیون تن ریخته گری تولید می کند که فروش داخلی را از طریق بورس به فروش می رساند. بخشی با هدف تأمین ارز خارجی از طریق حراج.

معاون بازرگانی چادرملو از مارک تجاری محصولات این شرکت خبر داد و گفت: شمش چادرملو در بازارهای جهانی با نام CMIC عرضه می شود و فقط در حراجی ها به فروش می رسد.

آتمینان افزود: این شرکت یکی از موفق ترین شرکت های معدنی و صنعتی کشور است که تمام تعهدات خود را در زمینه تعهدات بازپرداخت ارز ناشی از صادرات و ثبت در سامانه نیما انجام داده و می تواند بخشی از شرکت های خارجی کشور باشد. نیازهای مبادله به خود می بالد

وی تمرکز بر اکتشاف مناطق جدید را از اولویت ها و دغدغه های مدیریت عالی چادرملو دانست و تصریح کرد: در این راستا هشت دستگاه حفاری عمیق خریداری کرده ایم که چهار دستگاه آن وارد کشور شده و در مناطق هدف قرار دارد. “.

اطمینان همچنین تصریح کرد: از آنجایی که اکتشاف هزینه بر است و گاهی اوقات برای بخش خصوصی جذابیت چندانی ندارد، به نظر می رسد دولت باید مشوق های زیادی را برای بخش خصوصی در نظر بگیرد.

چادرملو معاون بازرگانی نیز درباره معدن D19 گفت: ذخیره سازی سرباره آغاز شده و خوشبختانه با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی با تأکید بر اینکه چادرملو آمادگی اکتشاف در تمام نقاط کشور را دارد و انتظار دارد عملیات اکتشاف مجاز شود ، افزود: امروز ، اگر از معادن و مناطق جدید چشم پوشی کنیم ، طی چند سال شاهد کاهش ذخایر و در نهایت کاهش آن خواهیم بود. تولید فولاد “این یک تهدید استراتژیک برای کشور است ، بنابراین مناطق معدنی کشور باید به گروه تحقیقات معدن اختصاص داده شود ، و این راه مهمی برای خروج از تهدیدهای کنونی است.

دکمه بازگشت به بالا