خارجی

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در مقاطع مختلف مهد کودک و دبیرستان در سراسر کشور وجود دارد که به دلیل ظرفیت فوق العاده این درس است شناسایی استعدادها و در این مدارس ، توسعه استعدادها ، ایجاد آکادمی های تخصصی ، اجتناب ناپذیر است. البته مفهوم آکادمی متفاوت تفسیر می شود. اما مفهوم واقعی آکادمی این است که این مرکز علاوه بر ارائه مهارت های تخصصی در همه زمینه ها ، آموزش های هفتگی و تخصصی را در موضوعاتی مانند روانشناسی ، تغذیه و پزشکی ورزشی علاوه بر زبان انگلیسی ارائه می دهد.

همزمان با توافق و تفاهم با انجمن پهلوان و زورخانه ، در هفته تربیت بدنی سه زورخانه دانش آموز را در استان های یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.آکادمی های ورزشی تخصصی سما نمونه بارز این نوع آکادمی است که در کنار بسیاری از برنامه های ورزشی دیگر ، در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت ، معاون آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

در همین راستا ، در پی تصمیم گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت تربیت بدنی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد آکادمی ورزشی ویژه مدارس سما در هر استان ، جمشید همتی ، مدیر ، سخنرانی کرد.

در هر استان یک آکادمی ورزشی ویژه وجود دارد

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی سما برای فعالیت های ورزشی مدرسه چیست؟

همتی: با توجه به ظرفیت عالی ، که شامل 750 مدرسه در سطوح مختلف مهد کودک و دبیرستان ، و همچنین تعداد زیادی از فراگیران فعال ، و ظرفیت فوق العاده ای در زمینه استعدادها و استعدادها است ، ما تعدادی برنامه ایجاد کرده ایم ، از جمله ایجاد آکادمی های ویژه در هفته. وی استانهایی را که در سطح کشور رونمایی و افتتاح می شوند ، نامگذاری کرد تا در هر استان یک آکادمی ورزشی ویژه داشته باشیم.

مفاهیم مختلفی از مفهوم آکادمی وجود دارد و خواهد بود. اما مفهوم واقعی آکادمی ، به عنوان مثال در ورزش ، مرکزی است که علاوه بر آموزش تخصصی مهارت های ورزشی ، موضوعات هفتگی مانند روانشناسی ورزش ، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی را نیز ارائه می دهد و به طور کامل توسط متخصصان برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال ، در آکادمی والیبال ، این دوره علاوه بر آموزش مهارت های والیبال ، آموزش جامعی در زمینه روانشناسی ورزش ، تغذیه ورزشی ، آسیب های ورزشی ، پزشکی ورزشی ، مفاهیم مربوط به این رشته و علوم ورزشی ارائه می دهد.


بیشتر بخوانید:

فارغ التحصیلی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ، دانش آموز سما بروجرد

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در حال راه اندازی است


آغاز قهرمانی از مدارس سما

آنا: برای راه اندازی این آکادمی ها چه اقداماتی انجام شده است؟

همتی: به منظور اخذ مجوز آکادمی ها ، ما گواهینامه کمیته ماده 5 را درخواست کردیم که اساساً مجوز تاسیس باشگاه ها است ، به طوری که در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی ایجاد تصویر دانشگاه آزاد اسلامی مجوزها در چندین استان صادر شده است و استانهای دیگر در تلاش هستند تا تقریباً همه مجوزها را در هفته تربیت بدنی دریافت کنند. ما قصد داریم تا پایان اکتبر آکادمی ها را در سراسر کشور رونمایی کنیم.

رونمایی از آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

همه مدیران استانی برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند و پس از فراهم آوردن زیرساخت ها و آموزش دانش آموزان آکادمی ها ، چون مجوز باشگاه داریم ، می توانیم تیم های جوانان تشکیل دهیم و در لیگ های معتبر ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساختی برای ایجاد تیم های پیشرو در دانشگاه باشد.

سالهاست که در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل جذب ورزشکار و قهرمان به دانشگاه و سپس معروف شدن از طرف دانشگاه مورد انتقاد قرار می گیرد. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را به پایان برسانیم ، یعنی از ابتدا در آکادمی های ورزشی دانش آموزان دبستان ، دبیرستان های اول و دوم را در آکادمی های ورزشی آموزش می دهیم ، به طوری که پس از دانشجو شدن در دانشگاه آزاد اسلامی ، باشگاه این دانشگاه حرفه ای می شود. ورزشکار

آنا: مدارس سما در لیگ های کشور چگونه است و آیا مجوز دارند؟

همتی: ما با مقامات لیگ جوانان دیدار کردیم و اکنون در چهار رشته ووشو ، تکواندو ، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفتیم و اقدامات لازم را انجام دادیم.

ورزشهای دیگر نیز در برنامه های سما شرکت کرده اند. اما به دلیل کمبود زمان ، ما فقط چند منطقه را برای معرفی افراد با استعداد به مدارس سامو کشور و جذب آنها دعوت کردیم.

راه اندازی آکادمی زمان بر است ، بنابراین می توانیم زیرساخت ها و آموزش های لازم را فراهم کنیم. ما در حال حاضر چهار رشته را برای حضور معتبر در تورنمنتی به نام دانشگاه آزاد اسلامی سما معرفی کرده ایم.

رونمایی از آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

آنا: برنامه شما برای مدارس فوتبال سما چیست؟

همتی: در زمینه فوتبال ، با توجه به ظرفیت و علاقه این رشته فوتبال در استانها وجود دارد ، این منطقه به خود استانها داده می شود. وظیفه کمیته ماده 5 شامل عناوین رشته هایی است که اکثر استانها برای فوتبال انتخاب کرده اند. ما می خواهیم با توجه به ظرفیت استانها آکادمی ایجاد کنیم.

ما نمی خواهیم در استانی که سابقه ندارد ، آکادمی راه اندازی کنیم ، مانند آکادمی کشتی در مازندران و آکادمی ووشو و هنرهای رزمی در زنجان. به طور مشابه ، مطالعات قبلی در استان ها این رشته ها را نشان داده است و فوتبال یکی از این رشته ها است.

آنا: آیا این ورزش ها می توانند در مسابقات امسال شرکت کنند؟

به منظور اخذ مجوز از آکادمی ها ، با اخذ گواهینامه از کمیته ماده پنجم که اساساً مجوز تاسیس باشگاه است ، برای تأسیس یک باشگاه فرهنگی و ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان اقدام کردیم. همتی: من به یقین می دانم که تکواندو و ووشو در لیگ امسال حضور خواهند داشت. از آنجا که ما کادر فنی بسیار قوی در این زمینه ها داریم ، از خانواده دانشگاه آزاد هستیم و همکاران کوشا هستیم ، قطعاً در این دو حوزه حضور داریم. البته نکته ای وجود دارد که هیچ قهرمانی جوانان در همه فدراسیون های کشور در هر زمینه ای که بتوانیم در آن شرکت کنیم وجود ندارد. این بدان معناست که در بسیاری از رشته ها ما اصلاً قهرمانی گروه سنی نداریم.

3 دانش آموز در هفته تربیت بدنی زورخانه را آغاز می کنند

آنا: چه برنامه های تربیت بدنی دیگری برای مدارس سما وجود دارد؟

همتی: برنامه دیگر ایجاد زورخانه های دانشجویی است. با توافق و تفاهم با انجمن پهلوانی و زورخانه ، سه زورخانه دانش آموز را به طور همزمان در هفته تربیت بدنی در سه استان یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.

هماهنگی انجام شد و سه استان یزد ، همدان و خراسان رضوی به عنوان خلبان سه زورخانه دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و روح قهرمانی و ایجاد جوانمردی و اخلاق در آنها. هدف سما گسترش این فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی در مدارس این منطقه جذاب کشتی است.

آنا: آیا آنها مجوز باشگاه برای استان ها را دریافت کردند؟

همتی: ما در نامه ای رسمی به همه 31 استان اعلام کرده ایم که هر استان باید حداقل یک مجوز از کمیته ماده 5 برای تأسیس آکادمی دریافت کند. واحدهای دانشگاهی در برخی استانها مجوز باشگاه دارند. برای مثال ، خراسان رضوی دارای مجوز باشگاه است و سما از آن مجوز که به آن دانشگاه می گویند استفاده می کند و آکادمی ایجاد می کند. استانهای بدون مجوز نیز تحت نظارت هستند ، تعدادی از اشکال و رویه های اداری باید اجرا شود و همکاران آنها را برای چندین ماه دنبال کنید. اما به دلیل فوران تاج و تعطیلات به تأخیر افتاد.

با این حال ، به احتمال زیاد حداقل 50 درصد استانها تا پایان اکتبر 1400 و هفته تربیت بدنی مجوز دریافت می کنند و بقیه پس از اخذ مجوز در ماه های آینده یک آکادمی ورزشی راه اندازی می کنند.

رونمایی از آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

آنا: آیا کاری برای جذب اسپانسر انجام دادید؟

همتی: تأسیس آکادمی ها سودآور است زیرا زیرساخت های بدنسازی و اماکن ورزشی در محوطه دانشگاه وجود دارد و با توجه به اینکه خانواده سما از لحاظ مالی از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار هستند ، ما مشکلات مالی زیادی در آنجا نداریم. در زمینه حمایت ، ما باید کارگاه های ویژه ای برگزار کنیم که از ظرفیت اساتید ، کارکنان ، قضات و اساتید حرفه ای شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی سما کاشان

اجرای برنامه های ورزشی ، آموزشی و فرهنگی Szama ، یزد


انگلیسی در کنار سایر مهارتها ، آنها در آکادمی های ورزشی نیز تدریس می شوند. از آنجا که یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که آنها انگلیسی نمی دانند ، به ویژه آنهایی که ملی و لژیونر هستند و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. بدین منظور ، معلم زبان قصد دارد هفته ای دو یا سه جلسه به دانش آموزان انگلیسی زبان آموزش دهد ، که به عنوان یک ارزش افزوده درآمد ایجاد می کند و خانواده ها از آن استقبال بیشتری می کنند. زیرا آنها می دانند که علاوه بر آموزش ورزشی ، این آکادمی ها نیازهای دیگر دانش آموزان مانند انگلیسی ، روانشناسی و تغذیه ورزشی را نیز برآورده می کنند. این آموزش ها در آکادمی ها می تواند سودآور باشد و حامیان مالی را جذب کند.

راه اندازی آکادمی های ورزشی به درستی و کارآمد

آنا: آیا در هر آکادمی چنین تدریس می شود؟

همتی: به جرات می توان گفت علاوه بر یکی از آکادمی های فعال در کشور ، آموزش ورزشی در این زمینه است پاتولوژیتغذیه ورزشی ، انگلیسی ، روانشناسی ورزش ، علم حرکت و غیره

طبق مطالعات من در مورد مفهوم آکادمی در جهان ، مفهوم آکادمی توجه به مهارت ها و نیازهای دیگر علاوه بر آموزش ورزشی است. به عنوان مثال ، وقتی باشگاه هایی مانند لیورپول ، منچستریونایتد یا بارسلونا به دلیل سن کم و وابستگی به خانواده از سنین پایین کودکان را به خدمت می گیرند ، خانواده ها را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری ورزشگاه قرار می دهند تا کودک پس از تمرین در کنار والدین خود باشد. ؛ زیرا امکان جداکردن کودکان از خانواده در طول سال وجود ندارد.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

همتی: ما همیشه خوب برنامه ریزی می کنیم ؛ اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما در تلاش هستیم تا این امر محقق شود. تمرکز بر اجرای مناسب است و ما به حمایت رهبران ، به ویژه رسانه ها نیاز داریم. سید محمد بطحایی ، معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ، از این پروژه استقبال کرد و در همه جلسات ما را تشویق کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا