اقتصادی

سفر هیئت دولت نقطه عطف حوزه راه و مسکن فارس خواهد بود

رویداد برتر / فارس وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور و اعضای کابینه به فارس اتفاقات مهمی را به دنبال خواهد داشت ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در توسعه راه ها و مسکن استان باشد.

رستم قاسمی پنجشنبه شب در شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ، با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلات مردم گفت: در زمینه حمل و نقل ، موارد بزرگی با مجوز سفر در حال رخ دادن است. و اعتبارات

وی با بیان اینکه بزرگراه شیراز-اصفهان بزرگترین بزرگراه کشور است ، اظهار کرد: به دلایل مختلف برای دستیابی به توزیع ترافیک نیاز به ایجاد قطعات 7 و 8 است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه 6 جاده ابن آزاد تا پایان امسال تکمیل می شود ، خاطرنشان کرد: قطعات 7 و 8 قبل از سفر با سرمایه گذار توافق شده است و این بزرگراه می تواند اتوبان بوشهر را تکمیل کند. به فاز 8 ممکن است 2.5 سال طول بکشد ، اما عملیات آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل بزرگراه جهرم-لار نیز در حال بررسی است ، گفت: 100 میلیارد یورو نیز برای از بین بردن نقاط حادثه خیز اختصاص داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان برای بزرگراه دشت ارژن-قائمیه اعتبار در نظر گرفته شده است ، گفت: با پالایش نفت و تخصیص 200 میلیارد تومان راه آهن شتاب می گیرد و قراردادها ماه آینده اجرایی می شود. و البته پروژه های دیگر جاده در فارس در نظر گرفته شده است.

قاسمی گفت: دومین باند کوار-عسلویه که برای آن وام های خوبی در نظر گرفته شده است و ماه آینده با سازندگان آغاز می شود ، پیش بینی 1000 میلیارد تومان بدون احتساب سهم بخش درگیر در این پروژه اعلام کرده است.

قاسمی با بیان اینکه ساخت مسکن یکی دیگر از مسائل مهم این سفر است ، افزود: نیازهای مسکن آنلاین و زیرساخت ها در دستور کار است. از سوی دیگر ، سهم فارس در 2 میلیون واحد مسکونی 120 هزار سهم استان است.

وی با بیان اینکه زمین در اکثر شهرها شناسایی شده است ، گفت: اقدامات لازم در مرکز استان باید انجام شود ، بخشهایی از آن باید به صدرا متصل شود و با کمک های مالی برای تسویه زمین 120 هزار نفری توافق شده است. خانه ها.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما حرکت مسکن را آغاز می کنیم و امیدواریم این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل در استان باشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا