خارجی

سفیر آمریکا: انتخابات اخیر آرام‌ترین و بهترین انتخابات عراق بود

سفیر آمریکا در عراق از پرداخت 10 میلیون دلار به یونامی برای برگزاری انتخابات در عراق خبر داد.

به گزارش رویداد برتر، به نقل از میدل ایست نیوز به نقل از “متیو تولر”، سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که واشنگتن برای برگزاری انتخابات عراق 10 میلیون دلار به هیئت سازمان ملل متحد (یونامی) پرداخت کرده است.

تولر در یک سخنرانی در موسسه تحقیقات خاورمیانه در اربیل گفت: “کمیسیون اصلی انتخابات توانست انتخابات خوبی را در عراق برگزار کند.”

وی افزود: عراقی ها می توانند بدون دخالت خارجی امور خود را انجام دهند و توافق راهبردی روابط ما با عراق را مشخص می کند.

سفیر آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده از ده ها راه به عراق کمک کرده است، گفت: عراق گازهای مضر و گلخانه های خود را کاهش خواهد داد.

تولر با بیان اینکه ایالات متحده خواهان تشکیل دولت جدید عراق در اسرع وقت است، گفت: مسئولیت ما تضمین امنیت و ثبات عراق است و ایالات متحده معتقد است که باید به همکاری با عراق ادامه دهد.

وی در پایان گفت: “عراق با مشکلات برق، آموزش و محیط زیست دست و پنجه نرم می کند و ایالات متحده می خواهد این بخش ها را تقویت کند. ما می خواهیم مردم عراق روی پای خود بایستند.”

وی گفت: «جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و ایالات متحده تأکید کرده‌اند که مردم عراق شایسته یک دولت مبتنی بر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت هستند».

وی در خصوص انتخابات اخیر عراق گفت: این انتخابات هم از نظر فنی و هم از نظر آمادگی های قبلی موفقیت آمیز بود و آرام ترین و بهترین انتخاباتی بود که تاکنون در این کشور برگزار شده است.

تولر گفت: “ما می خواهیم دولت عراق به صورت مسالمت آمیز و بدون هیچ گونه مداخله ای تشکیل شود و دولت مبتنی بر خشونت نباشد.”

سفیر آمریکا در پایان گفت: تصمیم برای تشکیل دولت متعلق به مردم عراق است زیرا مردم در انتخابات رای دادند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا