خبرهای کلی

سه برش از پیروزی کلیدی تیم ملی برابر امارات

خوبی تیم ما این است که تیم های دیگر به جز ایران و کره اعتقادی به پیروزی ندارند! عراق حتی با لبنان هم معامله کرده است ، بنابراین فعلا خبری مبنی بر وجود مدعی دیگری در این گروه وجود ندارد. خیلی خوب!

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: “شب عجیبی ؛ یک بازی ماجراجویانه و یک کابوس که به یک رویا تبدیل شد. این خلاصه ای از ماجراهای بازی ایران و امارات در هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا است. تصور غلطی که تیم ملی در زابل ، امارات متحده عربی کار راحتی انجام می داد ، اما در عمل و در ابتدای بازی مشخص شد که این خبری نیست. در تیم ملی ، همه تلاش خود را می کنند و هیچ کدام مسابقات آسان است. در گروه ما یا در گروه دیگر ، پیروزی های قاطع چندان قابل مشاهده نیستند و اکثر پیروزی ها با حداقل نتایج به دست می آیند. با این حال ، ما خوشحالیم که آنها در نهایت در سومین بازی ایران در این مرحله به پیروزی دست یافتند. آماده سازی تیم ملی برای بازی سه شنبه برابر کره جنوبی برای تیم ملی آسان تر است. با 9 امتیاز در بالای جدول قرار دارد ، کره جنوبی به دلیل پیروزی دشوار داخلی با هفت امتیاز در رده دوم قرار دارد. در مورد سوریه ، امارات متحده عربی ، لبنان و عراق با دو امتیاز در مکان سوم تا پنجم قرار دارند و سوریه یک امتیاز پایین تر است. خوبی تیم ما این است که تیم های دیگر به جز ایران و کره اعتقادی به پیروزی ندارند! عراق حتی با لبنان هم معامله کرده است ، بنابراین فعلا خبری مبنی بر وجود مدعی دیگری در این گروه وجود ندارد. خیلی خوب!

با تشکر از VAR

زمانی که تیم ملی متوجه شد کار به این آسانی که آنها می گفتند نیست ، نصف شد. در نیمه دوم با تعویض دراگان اسکوچیچ و افزایش حساسیت بازیکنان ، تیم ملی عملکرد بهتری ارائه داد و شرایطی را به وجود آورد که اتفاق عجیبی رخ داد. فرار ناگهانی مهاجم امارات در میان سهل انگاری بازیکنان ایران ، یکی یکی با علیرضا بیرانوند به زمین آمد. در این شرایط ، شجاع خلیل زاده ترجیح داد بازیکن حریف را در پشت محوطه جریمه متوقف کند و برای جلوگیری از به ثمر رساندن گل ، کارت قرمز دریافت کرد. آنها به نمایش گذاشته شدند و امارات برای کاشتن توپ بیرون رفت ، دیوار دفاعی ما شکل گرفت ، علی قلی زاده پشت دیوار خوابیده بود و دراگان اسکوچیچ آماده بود تا مدافع را به جای سردار آزمون به زمین بفرستد. اما در آن لحظه ، سیستم دستیار ویدئویی تصمیم گرفت صحنه را دوباره بررسی کند. در اینجا بازیکن Emirate به طور معجزه آسایی محکوم شد و همه چیز به حالت عادی بازگشت. پیروزی در امارات ، از دست دادن شجاعان مقابل کره جنوبی و تغییر سردار آزمون تقریبا غیرممکن بود. اما او تنها چند دقیقه در زمین ماند تا تنها گل بازی را به مهدی طارمی بدهد. با این حال ، خود سردار در لحظات پایانی بازی یک پنالتی برای ایران به ثمر نرساند تا استرس هواداران را تا سوت پایان بازی حفظ کند. در هر صورت ، این بازی نقش ویژه ای در VAR و همچنین در بررسی و تعهد داوران داشت که همه چیز را در اتاق بازبینی به دقت زیر نظر داشتند. ما صمیمانه از آنها تشکر می کنیم!

آمار Dragan Dream

از روزهای اول هیچ انتقاد شدیدی وجود ندارد. به نظر نمی رسد وقتی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد ، در معرض بدترین و بالاترین حملات قرار گرفت. در حال حاضر حتی حریفان و منتقدان سرمربی کروات نیز نسبت به او محتاط و محترم هستند. البته چاره دیگری نیست. با مردی که از اولین روز حضورش روی نیمکت کوچک تیم ملی 100 درصد مسابقات را برده است ، دیگر چه می توان کرد؟ این چه بازی هایی است ؛ چهار بازی نهایی در مقدماتی جام جهانی و سه پیروزی ارزشمند در مرحله کنونی. با اسکوچیچ ، ما اکنون در آستانه یکی از آسان ترین صعودهای تاریخ تیم ملی تا جام جهانی هستیم. این اتفاق زمانی می افتد که تیم ملی به دلیل فشردگی تقویم بازی و شرایط خاص ناشی از کرونا قادر به برگزاری اردوهای آماده سازی و مسابقات دوستانه نبود. ما نمی خواهیم اسکوچیچ را “فابیو کاپلو” بسازیم ، اما بی انصافی است که همه این موفقیت ها را به بازیکنان خوب تیم ملی نسبت دهیم. آیا ویلموت فریبکار مالک این افراد نبود؟ چرا نتیجه نگرفتید؟ حداقل حسن اسکوچیچ خونسردی اوست ، این باعث شده است تیم ملی بتواند در بازی عمل کند و بازیکنان در فضایی آرام کارهای خود را انجام دهند. او در بازی بعدی یک آزمایش بزرگ مقابل کره جنوبی خواهد داشت و اگر با افتخار از این آزمون بیرون بیاید ، شاید اکنون باید حضور این مربی را روی نیمکت کوچک تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر در نظر بگیریم.

فوق ستاره ای به نام طارمی

مهدی طارمی که قبلاً گفته نشده چطور؟ موتور مهاجم بوشهری در نیمه دوم روشن شد و چندین بار ساختار دفاعی امارات را مختل کرد. طارمی در آرامش کامل و حرفه ای ، در لحظات حساس و تحت فشار امارات ، با هنر در اختیار داشتن توپ ، گل خود را به نفع ما از دست داد و در نهایت با تخصص معمول ، پنالتی جالبی از حریف دریافت کرد. مدافع شاید اگر خود مهدی برنده این پنالتی شود ، پیروزی ایران مقابل امارات با اختلاف دو گل معتبرتر باشد ، اما سردار آزمون پشت توپ ایستاد و ضربه را از دست داد. البته مشکلی وجود ندارد. همین کاپیتان در مرحله قبل گل های تعیین کننده ای به ثمر رساند که راه را برای رسیدن تیم ملی به این مرحله هموار کرد. آزمون در همین بازی یک پاس گل استثنایی به ثمر رسانده است و مطمئناً در دیدارهای بعدی نیز برای ایران می درخشد. گل مهدی طارمی در این منطقه سخت بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت؛ لیاقت این بازیکن چیست. شرایط برای او از همیشه راحت تر است و گره های کور چاره ای جز حل آن ندارند. مهدی طارمی اکنون به یک دارایی ارزشمند برای تیم ملی تبدیل شده است. بازیکنی که هم در رده باشگاهی و هم در عرصه ملی موفق ترین است. ما از حضور او لذت بردیم و بوسه روی پرچم ایران را پس از به ثمر رساندن بازی بسیار دوست داشتیم. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا