خبرهای کلی

چهار روش پیشگیری از سرماخوردگی‌های پاییزی

در اینجا چهار راه برای جلوگیری از سرماخوردگی آورده شده است که می توانید برای پیشگیری از این بیماری رعایت کنید.

به گزارش رویداد برتر و به نقل از رویداد برتر ، رینیت یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است. عفونت می تواند به سرعت شروع شود ، اما به خودی خود بهبود می یابد و نیازی به اقدامات خاصی نیست. با این حال ، بسیاری نگران سرماخوردگی هستند و در اولین علائم ، درخواست درمان و دارو می کنند.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. با این حال ، اگر شما به شدت بیمار هستید ، نگران نباشید زیرا طبیعی است که اکثر بزرگسالان حداقل یک یا دو بار در سال سرما بخورند. فقط سعی کنید مدت زمان درمان را با مراقبت کامل کاهش دهید.

در اینجا چهار راه برای جلوگیری از سرماخوردگی آورده شده است که می توانید برای پیشگیری از این بیماری رعایت کنید.

1. ویتامین D دریافت کنید.

کمبود ویتامین D می تواند منجر به علائمی مانند ضعیف شدن استخوان ، مشکلات قلبی عروقی و ضعف سیستم ایمنی بدن شود که می تواند بدن را در مبارزه با ویروس سرماخوردگی از دست بدهد. منابع غنی ویتامین D شامل زرده تخم مرغ ، قارچ ، ماهی آزاد ، کنسرو ماهی تن و گوشت گاو است. همچنین می توانید مکمل ویتامین D را از داروخانه خریداری کنید. برای اثربخشی بیشتر ، مکمل های حاوی D3 (کلساسیفرول) را انتخاب کنید زیرا سطح ویتامین D خون را افزایش می دهد.

2. سبزیجات سبز بخورید

سبزیجات سبز منابع غنی ویتامین هستند که به حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل و تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس ها کمک می کند.

3. چای سبز مصرف کنید

مزایای سلامتی چای سبز بر هیچکس پوشیده نیست. منبع این مزایا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان چای سبز است که به فلاونوئیدها معروف است. طبق مطالعات منتشر شده ، مصرف روزانه چند فنجان چای سبز تازه دم کرده می تواند مزایای بالقوه ای برای سلامتی داشته باشد. از جمله کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی.

4. فعال باشید!

پیگیری فعالیت و تحرک و همچنین رژیم غذایی سالم به حفظ سلامتی و محافظت از بدن در برابر بیماری ها کمک می کند و خواص بیشتری نسبت به حفظ تناسب اندام دارد. طبق مطالعه ای که در مجله Neurologic Clinicians منتشر شده است ، ورزش منظم نیز مفید است

شما را از التهاب و بیماریهای مزمن دور می کند.

استرس و ترشح هورمون های مرتبط با استرس را کاهش می دهد.

گردش خون گلبولهای سفید خون (WBCs) را افزایش می دهد ، که به بدن در مقابله با سرماخوردگی کمک می کند.

منبع: Healthline

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا