اقتصادی

کمیته زغال در استان کرمان احیا شود/ پیگیر مشکلات کارگری هستیم

رویداد برتر/ کرمان معاون امور معادن و معادن وزارت صمت با بیان اینکه حمایت این وزارتخانه همواره پشت زغال سنگ بوده است، گفت: کمیسیون زغال سنگ در استان کرمان باید مطرح شود.

«اسدالله کشاورز» شامگاه 4 آبان ماه در شورای معدن استان کرمان گفت: بر اساس قانون معادن، دولت به ایمیدرو اجازه داده است در صورت فعالیت معادن بر اساس پنج اصل در حوزه معدن، 20 درصد از حقوق دولتی معاف شود. بهره وری، اما پیشنهاد من این است که این معافیت 20 درصدی شامل همه معادن نمی شود و باید بر اساس عملکرد داده شود.

وی با اشاره به سایر امتیازات مربوط به معادن ادامه داد: پیش بینی می شود معادن برای آینده معدن کار بهینه سازی و اکتشاف انجام دهند و از معافیت 10 درصدی از حقوق دولتی برخوردار شوند و استان ها تفویض نشده اند.

معاون امور معادن و معادن وزارت صمت از واگذاری اختیارات اضافی به شورای معدن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چند میدان بزرگ زغال سنگ در کشور داریم و مشکلات کارگری آنها را رصد می کنیم و وضعیت کارگری را ساماندهی می کنیم. .

وی بیان کرد: در بودجه 1400 حدود 200 میلیارد تومان برای راه اندازی پایگاه های امداد و نجات پیش بینی کرده بودیم و چهار مورد به صورت پایلوت انجام می شد و مقرر شد برای پوشش معادن و حوادث در اختیار هلال احمر قرار گیرد. از آنها در زمان بحران.

این کشاورز با بیان اینکه حمایت وزارتخانه همیشه پشت زغال سنگ بوده است، گفت: کمیسیون زغال سنگ باید در استان کرمان احیا شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا