استان ها

۳۵ کانون فرهنگی در دوره کرونا فعال شدند | دبیرخانه کانون‌های فرهنگی در استان‌ها ایجاد شود

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ در حال حاضر ، بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، آیین نامه ، دبیران و اعضای تعیین شده هستند.

فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی برنامه ای از گروه فرهنگی و اجتماعی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال هستند و زمینه های فرهنگی اجتماعی را حفظ کرده اند. دانشگاه فعال و پویا است جامعه از خدمات آنها بهره مند می شود.

یکی از رویکردهای مهم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویان با ترویج ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح مقررات اجرایی مراکز و اعلام آنها در شهریورماه در دستور کار قرار گرفت. 1999. دپارتمان فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی نیز از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی در سراسر کشور پشتیبانی می کند و در صورت امکان امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

خبرنگار خبرگزاری آنا این مراکز را در قالب یک فایل خبری در سلسله گزارشها و گفتگوها با مسئولان فرهنگی و دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ارائه کرد.مراکز دانش آموز محور“داخلش رو نگاه کن.


بیشتر بخوانید:

داستان دیگری از زندگی هنری یک قهرمان “عصر جدید”

تبدیل دانشگاه به بازیگری فعال با محوریت دانشجو

مراکز فرهنگی دانشجویی را باید یک سازمان جدی و رسمی دانست

مراکز فرهنگی نهادی پویا در رشد شخصیت دانش آموزان

دانش آموزی با 5 اختراع و 11 عنوان کتاب


در پی گفتگوی خبرنگار آنا با علی اصغر یاساکی ، معاون فرهنگی دانش آموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می خوانیم که رتبه سوم عالی ترین نمایندگان فرهنگی متولی امور مراکز برنده جشنواره رشد ملی و ملی شد.

یاساکی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، در مورد اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای فعال سازی مراکز فرهنگی توضیح داد: با وجود شرایط ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب و کمبود دانشجو در دانشگاه ها ، فعال شدن مراکز فرهنگی بسیار دشوار است ؛ “با کمک همکاران خود که در زمینه فرهنگ فعالیت می کنند ، سال گذشته ما مجوز و فعال سازی حدود 35 مرکز فعال در زمینه های مختلف مذهبی ، هنری و اجتماعی را صادر کردیم.

اگر دانش آموز احساس کند که فعالیتهایش در زمینه فرهنگی بهتر دیده می شود و در طول مسابقه مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیت خود را از نظر کیفی ارتقا دهد تا جایگاه ویژه ای در زمینه مسابقه کسب کند.وی افزود: مهمترین نقش مراکز فرهنگی ترویج فرهنگ در بدنه جامعه دانشگاهی است. اگر دانش آموزان علاوه بر تحصیل در علوم طبیعی و تخصص در مسئولیت اجتماعی و فعالیت های مدنی احساس وظیفه کنند ؛ یکی از راه های این کار این است که دانش آموزان در مراکز فرهنگی یا سیاسی کار کنند و در این راستا مراکز فرهنگی می توانند دانش آموزان را برای رسیدن به این اهداف راهنمایی کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اسلامی آزادی مشهدی معیارها و م componentsلفه های انتخاب معاونین اصلی مراکز در جشنواره ملی رشد را برشمرد و به آنا گفت: در مقایسه با کل بودجه فرهنگی ، مراکز مهمترین هستند. معیارهای ارزیابی.

یاساکی مهمترین چالش و مشکل مراکز فرهنگی برای دانشجویان را حمایت از برنامه های آنها و نبود امکانات و توجه به فعالیت مراکز ندانست ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به تناسب تلاش و فعالیت مراکز و برنامه هایی که ارائه می دهند ، بودجه در دسترس آنها است و آنها به دنبال تسهیل و اجرای برنامه ها به منظور اجرای برنامه هستند. حداقل سختی

مهمترین م componentلفه تقویت مراکز توسط دانشجویان ، ارزیابی مراکز فرهنگی و تعیین شخصیت های فرهنگی مشخص شد و توضیح داد: اگر دانشجویان و مراکز فرهنگی در ارائه و اجرای برنامه استقلال فکری داشته باشند و احساس کنند که مسئولان دانشگاه موسسات فرهنگی فقط نقش ترویج ، هدایت و حمایت از برنامه ها را دارند.

در دوره تاج 35 مرکز فرهنگی فعال شد

واحد مشهد ، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اظهار داشت که برنامه این شاخه از دانشگاه از همه ایده ها و برنامه هایی که از جنسیت دانش آموز گرفته شده و از ذهن دانشجو نشأت می گیرد حمایت گسترده ای در حوزه مراکز می کند. و ادامه می دهد: در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت مقررات مربوط است ، در غیر این صورت هیچ محدودیتی برای مراکز فرهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی وجود ندارد.

یاساکی توضیح داد: “قوانین مراکز فرهنگی برای تسهیل صدور مجوز و فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده است ، به همین دلیل واحدهای دانشگاهی به سرعت مجوز مراکز واجد شرایط را صادر کردند و رشد مراکز فرهنگی را در مناطق مختلف تسریع کردند.” به


بیشتر بخوانید:

اخلاق و فعالیتهای گروهی ؛ اساس موفقیت در مراکز فرهنگی

مرکز دانش رضوی در دوران بیماری همه گیر ویروس کرونا چه کرد؟

5 پیشنهاد برای برگزاری بهتر دور دوم “جشنواره رشد”

روند اجتماعی شدن دانش آموزان در مراکز فرهنگی باید تسریع شود

کیفیت مراکز فرهنگی با محدودیت های مناسب تسریع می شود


وی یکی از زمینه های رشد و توسعه مراکز فرهنگی را بستری رقابتی دانست و توضیح داد که در قالب یک مسابقه در قالب جشنواره ، استعدادهای دانش آموزان بهتر از گذشته شکوفا می شود و گاهی اوقات استعدادهای نهفته و بالقوه آنها محقق می شود. اگر دانش آموز احساس کند که فعالیتهایش در زمینه فرهنگی بهتر دیده می شود و در طول مسابقه مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیت خود را از نظر کیفی ارتقا دهد تا جایگاه ویژه ای در زمینه مسابقه کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، مسئول دانشجویی و فرهنگی ، اظهار داشت: در جشنواره ملی توسعه ویژه فرهنگسراها ، فرهنگسرای مهدویت و مرکز تئاتر این واحد دانشگاهی رتبه های نخست کشور را کسب کردند. علاوه بر این ، مرکز هلال احمر و مرکز مهدویت خیریه ، آستان قدس رضوی ، شهرداری و … هستند. وی با مشارکت خود ، فعالیتهای گسترده و قابل توجهی را در پروژه کمک وفادار و دلسوزانه انجام داد.

اصلی ترین پیشنهادات یاساکی برای میزبانی و ترویج جشنواره رشد در دوره دوم ، شناسایی دقیق و تقویت بیشتر نیروهای مناسب و روابط بین استانی است ، و توجیه تماس با اعضا و دبیران مراکز به صورت ساده و روان. ویدئوی تبلیغاتی کوتاه درباره اولین جشنواره رشد و در حال حاضر وی گزارش تصویری از روند ارسال فراخوان تا اختتامیه و ایجاد دبیرخانه رسمی برای مراکز استان ها و واحدهای جامع برای ادغام و حکمرانی بهتر را تشریح کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا