ورزش

VAR نیاز به تایید فیفا دارد/ تکلیف حضور هوادار همچنان نامشخص است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حسن کامرانی فر ، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال ، پس از قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر ، درباره آخرین روزهای دوره خود گفت: پس از دو دیدار مهم تیم ملی ، مجمع فدرال در مرحله مقدماتی جام جهانی. ما موظف هستیم تا پایان سال اساسنامه ها را تصویب کنیم ، پس از آن توسط فیفا تصویب می شود. مردم وزارت ورزش و سایر ادارات در تلاش هستند تا این مشکل را منصفانه حل کنند.

وی در حمایت فدراسیون فوتبال از میزبانی دوسالانه جام جهانی تصریح کرد: این کار کارشناسی بود. نه تنها ایران ، بلکه بسیاری از کشورها خواهان قهرمانی بیشتر جهان بودند. مزایای جام جهانی در مورد فوتبال صدق می کند ، جایی که بازیکنان بیشتری حضور دارند و فوتبال از نظر تبلیغات و حمایت مالی نیز سود می برد. ورزشکاران و رسانه ها پس از ورود به کشور توافق کردند که هر دو سال یک بار آن را برگزار کنند زیرا به پیشرفت فوتبال کمک می کند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره حضور هواداران برای بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و تعداد زنان گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. فدراسیون فوتبال سعی خواهد کرد این کار را انجام دهد و در روزهای آینده نهایی می شود. ما جلسات زیادی داریم که می تواند تماشاگران را در مسابقات تیم ملی ، به ویژه در دو دیدار آینده ، فراهم کند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی وظیفه استفاده از داور ویدئویی در یک مسابقه ملی را یادآور شد: فدراسیون فوتبال سعی کرد VAR را به ایران بیاورد و این اولین قدم بود. یکی از شرایط میزبانی بازی ، جلسه VAR بود که ما این تجهیزات و سیستم را آوردیم و به فیفا و AFC اعلام کردیم که این سیستم را داریم. در روزهای آینده نماینده این شرکت برای تجهیز ورزشگاه آزادی می آید. سپس به FIFA و AFC نامه می نویسیم تا بدانیم می توانیم بازی را به صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهیم. فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم شخصاً تلاش زیادی برای آوردن سیستم VAR به ایران انجام داده اند. حتی اگر آفلاین باشد ، ما برای آماده سازی داوران به این سیستم نیاز داشتیم و این امر ورود VAR به لیگ برتر را تسریع می کند و ما منتظر تصمیم فیفا به صورت آنلاین یا آفلاین هستیم.

وی در مورد شرایط حضور در ورزشگاه ها برای مسابقات لیگ برتر گفت: در این راستا سازمان لیگ نیز با تقسیم بندی هایی که در این زمینه متخصص هستند برنامه ریزی می کند و ما تلاش می کنیم این کار را انجام دهیم.

دکمه بازگشت به بالا