خبرهای کلی

آمریکایی ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی العبودی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) که به همراه هیئت همراه در دانشگاه حضور داشت، ابتدا به تاریخچه توسعه کتب حزب الله اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه پس از صدام، با تلاش والی و حزب الله ایجاد شد.

وی رویکرد به کتاب های حزب الله را بیشتر فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: با ظهور داعش، محور اصلی این حرکت به سمت ارتش و مبارزه با آنها معطوف شد.

العبودی در بخشی دیگر از سخنان خود به خروج آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در حال حاضر با تحقیر از عراق اخراج می شوند و به دنبال بهانه ای برای خروج از این کشور هستند.

مدیر دفتر ارتباط سیاسی حزب‌الله عراق گفت: آمریکایی‌ها نهادهای غیرنظامی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را قویاً فعال کرده‌اند و در این بخش تأثیر می‌گذارند، حضور می‌یابند و تأثیر می‌گذارند و می‌خواهند پای خود را در این دیدگاه نگه دارند که به یک برنامه جدی‌تر نیاز دارند. و حضور فعال در عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی و از دانشگاه باقرالعلوم (ع) تقاضای همکاری در این زمینه را داریم.

در این دیدار رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن خیر مقدم و اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری با مراکز علمی عراق، گفت: در حال حاضر جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است. و علمی تر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صمص‌الله مریجی، آشنا به فضای داخلی عراق، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، علمی، فکری و اجتماعی نیز برای حفظ نیروها و نیروهای موجود باید جدی‌تر و فعال‌تر شود. علاوه بر این، طیف وسیع تری از جامعه عراق را جذب و تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: با توجه به تجربه سال‌های اخیر در بهره‌برداری از میراث اسلامی در جمهوری اسلامی، آمادگی کامل برای دانشگاه باقرالعلوم (ع) را داریم. (ع) این مسیر را طی کند «در قالب تعامل و روابط دوجانبه با عراق باز شود.

وی تاکید کرد: اگر به میراث اسلامی و تفکر دینی که مانند نور است پی ببریم، خود ظلمت و خصومت ضعیف شده و از بین می رود.

مریجی با اشاره به همکاری نزدیک عراق، سوریه و لبنان در مجامع مختلف بین المللی گفت: زمان اتحاد و غنی سازی آنها با تعامل و تبادل تجربیات و همچنین در جبهه دینی و محور مقاومت فرا رسیده است. در این راستا دانشگاه باقرالعلوم(ع) آماده همکاری همه جانبه با علاقمندان به مباحث علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

دکمه بازگشت به بالا