خارجی

اسلامی: هدف تحریم شکست اراده‌ها و خلع سلاح کشور است

به گزارش اخبار اینترنتی، محمد اسلامی روز یکشنبه در هفتمین همایش ملی حفاظت فیزیکی و حفاظت از زیرساخت ها در دانشگاه فنی مالک اشتر، گفت: امروز نیازمند توجه به رویکردهای استکبار جهانی در خصوص حفاظت غیرعامل هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اگر دقت کنیم در دو سال اخیر هیچکس از گزینه نظامی به لحاظ تهدید صحبت نکرده است و این رویکرد این سوال را ایجاد می کند که آیا این گزینه اصلا حذف شده است یا تاکتیکی. توسط دشمن.” نمی توانید اشاره کنید؟ این امر ما را بر آن داشت تا از نظر سیاسی میزان حرکت و توانایی های دشمن را در نظر بگیریم.

اسلامی تاکید کرد: امروز دشمنان ما با در اختیار گرفتن ظرفیت سازمان های بین المللی به دنبال گسترش نفوذ خود به مدیریت کشورها هستند و در این زمینه تلاش می کنند. یعنی دشمنان برای توجیه فعالیت استکباری خود در آگاهی و افکار عمومی به تحقیق و تفحص از سازمان های بین المللی متوسل شدند.

وی ادامه داد: دشمن از ظرفیت سازمان‌ها و سازمان‌هایی که از نظر ذهنی و عینی جهانی به حساب می‌آیند حداکثر استفاده را می‌کند و اتفاقاً ما در این زمینه ضعیف هستیم و حضور و نفوذ نداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: درآمدها کانال مالی وابسته است و این ظرفیت ها در واقع عناصر جدیدی از قدرت هستند که برای پیشبرد اهداف دنیای استکبار به کار می روند.

اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریم باید نسبت به آثار و آسیب های ناشی از آن آگاه باشیم، اضافه کرد: هدف تحریم ها فروش ابزار و دانش نیست، بلکه ایجاد روحیه تسلیم و خلع سلاح است. استکبار جهانی در طول سالیان گذشته آنها را قبل از درگیری با کشوری خلع سلاح کرد و بیش از همه صحنه یک فتح پیروزمندانه را ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی هرگز وارد جنگی برابر نشده است، گفت: استکبار همواره وارد مرحله خلع سلاح ملت‌ها شده است تا زمینه را برای تسخیر پیروزمندانه فراهم کند و در این راستا رسانه‌ها عرصه دیگری است که باید از آن دور شد. مردم جهان در اعماق زندگی خود و برای پیشبرد برنامه های خود از آن استفاده می کنند. در این منطقه، دشمن از رسانه ها برای شناسایی و اصالت زدایی از مردم جهان استفاده می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه دشمن از توان رسانه‌ها برای نفوذ در اعماق اذهان و روح ملت‌ها استفاده می‌کند، ادامه داد: امروز دشمن در تلاش است تا بر ذهن و باورهای رسانه‌ای تأثیر بگذارد. اراده ملت ها را در فضای مجازی کشف و کنترل کنید.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها سال‌ها بود که تلاش می‌کردند مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، اما به دلیل حضور پرشور ملت ایران کاری از دستشان برنمی‌آمد. لذا روی مقبولیت کار کردند و سعی کردند مقبولیت جمهوری اسلامی را به صفر برسانند. دشمن در این راستا آدرس و تهمت هایی به مقامات جمهوری اسلامی داده و همچنان ادامه دارد.

اسلامی گفت: امروز اصالت زدایی و تهاجم در صحنه فرهنگی یکی از ابزارهای اعمال قدرت دشمن است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: امروز احتیاط در ارتباط با جمهوری اسلامی که برخاسته از نیروی دفاعی جمهوری اسلامی است در ادبیات خصمانه و رفتار خصمانه بسیار ملموس و قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و تهی شدن استعدادهای امروز یک کشور یکی از مولفه های تضعیف قدرت یک ملت است، بیان کرد: دشمن در این زمینه تلاش زیادی می کند تا استعدادها و مغزهای ممتاز را از کشور خارج کند. “

اسلامی افزود: برای حفظ سرمایه اجتماعی در این فرآیند و ثانیاً فراهم آوردن شرایط رونق و پیشرفت، نیازمند تعادل بین سیاست های داخلی و خارجی هستیم.

311311

دکمه بازگشت به بالا