اقتصادی

اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی

در پی طرح انتشار اطلاعات قیمت کالاهای اساسی در فضای مجازی، وزارت جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه ای این ادعا را نادرست اعلام کرد.

به گزارش رویداد برتر در متن بیانیه وزارت جهاد کشاورزی آمده است: در پی طرح انتشار اطلاعات قیمت کالاهای اساسی در فضای مجازی و طرح ادعاهای کذب درباره عملکرد دولت سیزدهم (به ویژه وزارت جهاد کشاورزی). نکات زیر در بازار برای این کالاها توسط ایران ارسال خواهد شد.

1. یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی تامین اقلام اساسی و اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مناسب است. لازم به ذکر است که بیشتر مشکلات فعلی ناشی از عدم برنامه ریزی سال گذشته است. در زمان واگذاری به دولت سیزدهم حتی ذخایر کالاهای استراتژیک نیز به شدت کاهش یافته بود که خوشبختانه کالاها و کالاها به موقع و سریع در اختیار ذخایر کشور قرار گرفت و اکنون مشکلی از این بابت وجود ندارد. با توجه به.

2- با آغاز به کار دولت سیزدهم، عرضه اساسی کالاها شتاب گرفت و حجم ذخایر اساسی کالا در هفته های اخیر وارد کشور شد. اما ممکن است هیجانات مقطعی و برخی سوء استفاده ها از سوی افراد سودجو بر بازار تاثیرگذار باشد، اما تلاش می کنند تا حد امکان از این امر جلوگیری کنند.

3- جلسه ای در سطح مقامات ارشد مرکز تنظیم بازار حداقل هفته ای یکبار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و در خصوص حمل و نقل بار و کنترل بازار تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد. همچنین روزانه اردوی امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالا برگزار می شود و نظارت و مداخله فعال در این زمینه در حال انجام است. واضح است که نتایج این اقدامات زمان می برد تا در منطق اقتصادی ظاهر شود.

4- و در نهایت با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم از روز سوم شهریورماه، در مقایسه قیمت کالاهای حاضر و قیمت های دولتی در زمان تحویل باید این مدت لحاظ شود. افزایش قیمت خرید شیر از 4800 تومان به 6400 تومان در 8 تیرماه امسال صادر شد و عملاً این تغییر قیمت در اوایل شهریورماه در مورد لبنیات اعمال شد. قیمت این باید در سطح میادین رسمی و تغییرات قیمتی ناشی از مراکز توزیع باشد، در غیر این صورت تغییرات قیمتی ناشی از واسطه گری و سفته بازی اساساً تمامی مقایسه ها را باطل می کند و نتیجه مقایسه عملا گمراه کننده خواهد بود. ناچیز.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا