خبرهای کلی

بایسته‌های مقابله با معضل «دو نقشه‌ای» بودن ساختمان‌سازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجید ج.افرام سه شنبه شب در جریان ارائه به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان و در پاسخ به سوالات خبرنگار آنلاین با اشاره به مشکل دو طرح ساخت و ساز در لرستان گفت: ساختمان مشکل بزرگی در حوزه ساختمان است. صنعت.

معضل ساخت و ساز “دو پلان”.

وی با بیان اینکه این مشکل در بسیاری از استان های کشور نیز وجود دارد، تصریح کرد: منشأ مشکل نیز به عدم هماهنگی مجموعه های شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سازمان راه و شهرسازی برمی گردد.

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام خدمات ساختمانی با اشاره به مشکلات طرح های تفصیلی و جامع شهرسازی، گفت: یکی دیگر از دلایل مشکل ساخت و ساز در دو طرح، مشکلات فرهنگی در صنعت ساختمان است. انجمن.”

آقای افرام در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز مردم به مسکن با طرح های شهری همخوانی ندارد، ادامه داد: مصالح و گرانی مسکن از دلایل دیگر این حوزه است.

وی گفت: متاسفانه منابع مالی شهرداری ها نیز برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی ضعیف است، بنابراین این یک واقعیت است که بخش زیادی از درآمد شهرداری های استان باید توسط کمیته ماده 100 تامین شود و تا زمانی که شهرداری ها منابع پایدار ندارند، دو معضل طرح ساخت و ساز به راحتی قابل حل نخواهد بود.

لزوم رسیدگی به تخلفات ساختمانی شهرداری

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام خدمات ساختمانی لرستان با تاکید بر اینکه راه حلی برای مشکل وجود دارد و غیرممکن نیست، گفت: برای حل تدریجی این مشکل و حداقل توسعه محلات قدم برداریم.

جی افرام گفت: “این مشکل را می توان تا حد زیادی به تدریج حل کرد، نه یکباره.”

سازمان نظام مهندسی در این زمینه خوب کار می کند: «بازرسی های نظارتی ما خیلی خوب است، بازرسان گزارش ها و تخلفات ساختمانی را به موقع ارسال می کنند، اما نتیجه این است که گزارش ها و تخلفات، بازرسان هستند. شهرداری باید خودش رسیدگی کند، جلوی تخلفات ساختمانی را بگیرد و جلوی ساخت و ساز را بگیرد.

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان عمران کشور تاکید کرد: ما در این مرحله مشکل داریم، قبول داریم که دولت های محلی مشکلات خاص خود را دارند، عمدتاً از نظر مالی، اما باید با کمک و حتی استفاده مشکلات حل شود. مراجع قضایی و حل و فصل تعقیب.

بازرسی ایمنی مستمر از حفاری

جی افرام در بخشی دیگر از سخنان خود به حفاری های غیراستاندارد در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه سال جاری آزمون صلاحیت جدید در رشته نظام های مهندسی را برگزار کرد.

وی افزود: اگر مهندسانی با این تخصص داشته باشیم، کاوش ها به خوبی و با استانداردی بهتر از گذشته انجام و حفاظت می شود.

در هر صورت عضو هیئت مدیره سازمان نظام خدمات ساختمان لرستان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی هم اکنون متعهد شده است اقدامات لازم را برای نظارت مستمر بر ایمنی گودبرداری ها انجام دهد.

مقاومت مالکان در برابر اجرای طرح توسط مجریان ذیصلاح

جی افرام در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح مدیران صنعت ساختمان گفت: این طرح صلاحیتی است که با وجود پیش بینی در ویرایش دوم قانون نظام مهندسی و مقررات ملی، وجود دارد. سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفت، سطح استان بدون سازنده‌ای آگاه ساخته شد.

وی افزود: این امر باعث کاهش کیفیت، ایمنی و طول عمر ساختمان ها شده است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه خوشبختانه این پروژه در هشتمین دوره هیأت مدیره نظام مهندسی استان به صورت قانونی در دستور کار اکثر ساختمان های استان قرار گرفت، ادامه داد: کارها در این زمینه در حال انجام است. این یک پروژه جدید است و در برابر آن مقاومت هایی وجود دارد.

جی افرام ادامه داد: به هر حال مسائل مالی بهانه است، اما خوشبختانه این طرح به خوبی پیش می رود، کارشناسان سیستم خدمات ساختمان نیز کنترل های لازم را دارند، اما باید کنترل ها با قدرت و شدت بیشتری انجام شود تا خدمات اجرایی انجام شود. اجرا شد.” چیزهای با ارزش و واقعی را به صاحبان و مردم بدهید.

همکاری نظام مهندسی در اجرای طرح «جهش مسکن».

وی با اشاره به همکاری سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح «جهش مسکن» گفت: در این زمینه تفاهم نامه جداگانه ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با بیان اینکه این تفاهم نامه از سوی سازمان نظام مهندسی استان نیز ابلاغ شده است، تصریح کرد: بیشترین همکاری را در حوزه سازمان خواهیم داشت یعنی در حوزه خدمات مهندسی حداقل 50 درصد هزینه های خدمات ما علاوه بر مهندسان خود، مشاوره فنی نیز ارائه خواهیم داد.

یکی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود، مسئولیت، تعهدات و قانونگذاری در حوزه ساخت و ساز، نظام مهندسی، جایگاه شهرداری ها، دولت ها، راه و شهرسازی و … را مورد تاکید قرار داد. ارائه خدمات و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی تعریف شده است.

بکارگیری مهندسین جوان در کمیته های تخصصی

جی افرام تصریح کرد: در زمینه طراحی، نظارت و ساخت، سازمان نظام مهندسی وظایفی دارد که نظارت و بازرسی های آن توسط سازمان نظام مهندسی انجام می شود، اما این سازمان صلاحیتی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و قانون نظام مهندسی ندارد. سازمان نباید از افراد در کار ساختمانی جلوگیری کند، ناظران نظام مهندسی طبق قانون موظفند تخلفات را به دولت های محلی گزارش کنند.

وی ادامه داد: در این راستا دولت های محلی باید از طریق مسئولان ارشد خود و حتی نیروی انتظامی از تخلف جلوگیری کنند، اگر ساختمانی ساخته شود تکمیل شده و در حیطه وظایف نظام مهندسی قرار نمی گیرد، قوانین ساخته نشده است.

یکی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت: امیدواریم با همفکری در راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری ها بتوانیم مشکلات را کنار بگذاریم و بهتر حل کنیم.

جی افرام همچنین از حضور مهندسان جوان در کمیسیون های سازمان نظام های ساختمانی استان خبر داد و گفت: همیشه بوده و خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا