اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات ادامه سفر به خارج از کشور از طریق زمینی

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جزئیات تمدید واکسیناسیون و از سرگیری سفرهای زمینی با وسایل نقلیه عمومی در پی شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش رویداد برتر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سه روز پیش درباره سفر زمینی به خارج از کشور توضیح داد که در آینده نزدیک امکان تردد از طریق جاده به کشورهای اطراف فراهم می شود. داریوش باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از انتشار اخباری که البته از رونق سفرهای زمینی به خارج از کشور در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا حکایت دارد، به رویداد برتر گفت: سفرهای زمینی به مقصد … کشورهای اطراف و تردد مسافران تقریباً به تمام کشورهای اطراف قبل از شیوع بیماری همه گیر.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا، سفر به کشورهای اطراف به دلیل تدوین پروتکل‌های پزشکی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی محدود بود، اما سفر با واکسیناسیون در کشورهای مختلف و مهار شیوع ویروس کرونا احیا شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی به خارج از کشور منوط به توافقات دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه است و باید پروتکل های مشترک پزشکی تدوین شود. البته این مسئولیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما پروتکل های امضا شده و توافقات صورت گرفته در این زمینه را اجرا می کنیم.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر قبل از فوران تاج، سفرهای زمینی به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و امثال آن داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات سال های اخیر باشیم، تردد مسافران زمینی همیشه وجود داشته و سفرهای زمینی به سوریه برای بهبود وضعیت کشور و مهار شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است. دوباره شروع می شود مثلاً قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌بردند و به قمبا و مشهد زیارت می‌کردند که شاید تکرار شده باشد.
وی درباره نرخ بلیت سفرهای خارج از کشور نیز گفت: در سفرهای خارج از کشور با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قیمت بلیت تعیین می شود و در صورت تخلف حتما با آن برخورد می کنیم. “
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا