استان ها

خطرناک ترین و امن‌ترین نقاط تهران در زمان وقوع زلزله کجاست؟

به گزارش رویداد برتر؛ کشور ما در منطقه زلزله زده است جهان پیدا می شود و این اشتباهات هر از گاهی خود را می لرزاند و ترس را در جان هموطنان ما تازه می کند.

در بحث زلزله های کشور، تهران به دلیل تراکم بالای جمعیت و تمرکز زیرساخت های فراوان در داخل یا اطراف این شهر، تهران نیز به دلیل یکسری ایرادات، نسبت به سایر شهرها از حساسیت ویژه ای برخوردار است. زمین لرزه می توان آن را پیدا کرد و اگر این اشکالات فعال باشند، خطرات زیادی برای پایتخت وجود دارد ایران خواهد بود.

گسل های لرزه ای تهران در کدام مناطق قرار دارند؟

تهران را می توان شهر عیب ها نامید زیرا معایب زیادی دارد از جمله مشا، فشم، ملاصدرا، نیاوران، تلو پایین، محمودیه، شیان، معکوس امامزاده داوود، کووس، ری شمالی، ری جنوبی، کهریزک، گرمسار رهبر می شود. و پرتاب کننده؛ البته عیوب فرعی زیادی در سطح وجود دارد شهر تهران برخی از جمله نارمک، شادآباد، داوودیه، عباس آباد، باغ فیض و… هستند که فعال شدن سه گسل مشا، جنوب ری و شمال تهران، هر کدام آسیب و شدت متفاوتی در مناطق مختلف تهران ایجاد می کند.

اااا

در مورد مدت زمان زلزله تهران، علی درویش زاده (پدر زمین شناسی ایران) محاسبه می کند که این مدت برای تهران 150 سال است در حالی که بیش از 180 سال از آخرین زلزله بزرگ می گذرد و این تاخیر 30 ساله به معنای وقوع زلزله بعدی است. قوی تر و بزرگتر خواهد بود. بنابراین انرژی زمین گسل ها انباشته می شوند و زلزله بعدی تهران می تواند تا 8 ریشتر رخ دهد.

در تهران علاوه بر برج‌ها و سازه‌های مستحکم، ساختمان‌هایی وجود دارند که ناایمن هستند و حتی در صورت وقوع زلزله‌ای متوسط ​​و گاهی با شدت کم، تخریب می‌شوند.

مناطق حاشیه شهر تهران، بافت فرسوده نیازمند تعمیر، مرکز و جنوب سرمایه، پایتخت همچنین مناطقی وجود دارند که در صورت عدم کنترل، آسیب های جبران ناپذیری به افراد وارد می شود جامعه وارد.

احتمال وقوع زلزله در تهران در هر 150 تا 200 سال این است که پایتخت ایران برای مدتی در سال های 743، 855، 958، 1177، 1665 و 1830 به لرزه در آمده است که دو زمین لرزه آخر حدوداً به وقوع پیوسته است. 165 سال.

////

تهران یکسری ایرادات دارد که بزرگترین آنها در شمال و جنوب تهران فعال است و هر کدام احتمالاً مانند انفجار بمب از این سو به آن سو می چرخند. از سوی دیگر، رفتار نادرست ناشی از ترس کاذب مردم از زلزله و بی اعتمادی آنها به سازه خود را می توان به طور کامل اصلاح کرد.

همانطور که گفته شد با آموزش جامعه و ایجاد اصول ساختاری; چالش زلزله تهران قابل کنترل است. از طرفی همیشه پس از وقوع زلزله شایعات زیادی منتشر می شود که بهترین و مناسب ترین راه برای مقابله با این شایعه آموزش دقیق است.

کدام ساختمان های اداری اصلی پایتخت مقصر هستند؟

برج میلاد، بلندترین برج ایران به تقصیر پردیسان میسازد بیمارستان میلاد یکی از مراکز ساخته شده به گسل تهران، شهید بابایی، صدر، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید چمران، آزادگان و علی امام (ع) به دلیل قرار گرفتن گسل ها در تهران در صورت وقوع زلزله، به حدی آسیب می بینند که در صورت وقوع زلزله نمی توان از این مسیرها امدادرسانی کرد.

اتاق رئیس دانشگاه علم و پژوهش در تهران در یک زلزله درست در شمال پایتخت، دانشگاه علوم و تحقیقات و مرکز تهران واقع شده است. دانشگاه آزاد آنها در اطراف بزرگترین نقطه شکست پایتخت در اطراف سوهانک تهران ساخته شده اند!

ساختمان بانک مرکزی ساختمان اسناد ملی ایران بر روی گسل های داوودیه و سیدخندان و همچنین ساختمان های بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی، مجموعه کتابخانه ملی و پل قرار دارد. جاده روستایی پل صدر و پارک وی نیز بر روی معایب ساخته شده اند.

////

ساختمان بلند و سنگین روزنامه اطلاعات در کنار گسل زیر بزرگراه جهان کودک و پشت آن گسل سیدخندان قرار دارد.

این مکان ها از پرترددترین و مهم ترین مناطق پایتخت هستند و در کانون اصلی زلزله تهران قرار دارند. حالا سوال اینجاست شما بنابراین، افراد جامعه با اجازه ایجاد می شوند ساخت و ساز آیا در این مناطق صادر می شود؟ آیا در مناطق دیگر و ایمن تر، آیا نمی توان همان ساختمان ها را در شرایط ساختاری مشابه ساخت؟

همانطور که گفته شد، زلزله یک است بلای طبیعی و هر یک از اینها می تواند با شدت زیاد یا با شدت و تخریب کمتر رخ دهد. نکته قابل تامل در اینجا عمل و رفتار ما در برخورد با این پدیده طبیعی است. آیا می توانیم عواقب پس از زلزله را تحمل کنیم؟

آیا می توانیم آن را فورا انجام دهیم؟ مشکلات ردیابی و حل پس از زلزله؟ آیا ساختمان ها و بناهای خود را قبل از زلزله مستحکم و مستحکم کرده ایم؟ و خیلی چیزهای دیگر که به ما بستگی دارد. زلزله حادثه ای است که یک یا چند بار رخ می دهد.

تهران خطرناک ترین و امن ترین مکان در زمان زلزله است

بر اساس اطلاعات مرکز اطلاعات جغرافیایی تهران و نقشه موقعیت مکانی بالا، محله قدیمی تهران به نام ارگ قدیم امن ترین منطقه برای زلزله است.

ارگ قدیم تهران، خیابان شوش، 17 شهریور، انقلاب و این شامل کارگر جنوبی می شود که شامل بازار تهران، خیابان مولوی، میدان بهارستان، میدان امام خمینی، امیریه و سن پترزبورگ می شود. ایرلندی مشمول.

محله های نسبتا امن تهران شامل راه آهن، محور نواب، محور خیابان انقلاب و آزادی، هفت چنار و ارگ قدیمی تهران است.

////

مکان منتهی به شکل گیری ارگ قدیم، بر اساس تجربه صدها ساله مردم تهران، بسیار قابل اعتمادتر از توسعه و ساخت حومه امروزی تهران به نظر می رسد.

آشنایی با خطرناک ترین اشتباهات ایران

وجود گسل ها به تهران محدود نمی شود و در کشور ما گسل های مختلفی وجود دارد که همگی می توانند فعال شوند و باعث آسیب بیشتر شوند.

مشا، ایوانکی، کهریزک، پیشوا، شکستگی رباط کریم در استان تهران، شکستگی شمال تبریز در استان آذربایجان شرقی، شکستگی کوه خضر در وسط شهر. قم گذر، گسل اصلی زاگرس جوان عبور از شهر مریوان، گسل غربی ریزش دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی، شکستگی بافران در جنوب شهرستان نایین قرار دارد استان اصفهان گردنه ها، گسل هیرمند نزدیک زاهدان، گسل مکران در استان نزدیک جاسک هرمزگان و چابهار معرفی کرد استان سیستان و بلودستان شکاف ساحلی بندرعباس یکی از بزرگترین نقاط شکست مجارستان است.

دکمه بازگشت به بالا