اقتصادی

زمان فروش اوراق دولت اعلام شد

در حالی که پیش از این نوزدهمین حراج اوراق بهادار اسلامی لغو شده بود، اکنون بانک مرکزی اعلام کرده است که نوزدهمین مرحله حراج اوراق بهادار اسلامی در روز سه شنبه 25 آبان ماه 1400 برگزار می شود.

به گزارش رویداد برتر، بانک مرکزی اعلام کرد: میانجیگری بانک مرکزی برای عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و پیرو اطلاعیه این بانک در تاریخ 1400/8/15 نوزدهمین مرحله مزایده. . در روز سه شنبه 4 آبان 1400 دولت برای فروش اوراق مالی اسلامی به بانک ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه و شرکت های تأمین مالی است. بر اساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی، اوراق اعلامی در این مزایده عمومی، کوپنی، با سود شش ماهه (سالی دو بار) و به شرح زیر است.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این مزایده می‌توانند حداکثر تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 2 آبان 1400 سفارشات خود را از طریق سامانه بازار بین بانکی ارسال کنند.

موسسات مالی مشمول بند 21 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران از قبیل صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری متقاضی شرکت در این مزایده نیز می توانند تا ساعت 12 ظهر روز یکشنبه نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. ، 14 آبان 1400. از ثبت از طریق سامانه پذیره نویسی شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران. معاملات مربوط به مزایده در روز سه شنبه 25 آبان 1400 انجام می شود.

کلیه موسسات مالی متقاضی شرکت در مزایده می توانند سفارش خود را به صورت جداگانه با هر نماد ارسال کنند. حداقل تعداد سفارش در این نمادها 500000 برگ می باشد.

متولی اصلی انتشار و انتشار اوراق قرضه دولت اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی است و این وزارتخانه ملزم به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش اوراق ارائه شده در مزایده نیست. بانک مرکزی فقط دستورهای دریافتی را برای تصمیم گیری به وزارت مربوطه ارسال می کند و وزارت مذکور احکام برنده را تعیین می کند. در نهایت اوراق قرضه به همه برندگان عرضه خواهد شد. بانک مرکزی طبق تبصره (ک) (4) تبصره (5) قانون بودجه 1400 می تواند اوراق بهادار مالی اسلامی دولتی را در بازار ثانویه اوراق بهادار خریداری و بفروشد. واسطه گری این بانک ضمن فراهم کردن زیرساخت های انجام معاملات و انجام مزایده، جزء حجم و قیمت فروش اوراق مالی اسلامی دولتی نبوده و این اوراق را در بازار اولیه برای تامین مالی دولتی خریداری نمی کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا