استان ها

سرپرست هیات تجاری کنیا: سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در چابهار مدنظر است

لئونارد کاریوکی، رئیس مجلس ملی و رئیس شورای تجاری مورانگا کنیا شرق آفریقا گفت: هدف از سفر ما به ایران به ویژه در منطقه آزاد چابهار، تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین منطقه آزاد چابهار است. ایالت مورنگا و چابهار.

رئیس مجمع مورانگا در کنیا گفت: ما به چابهار آمدیم زیرا می دانیم منطقه آزاد چابهار در موقعیت استراتژیک خاورمیانه قرار دارد.

وی افزود: رویای تقویت روابط تجاری در حال شکل گیری است به همین دلیل هیئتی متشکل از تجار به ما ملحق شدند تا مسائل تجاری و سرمایه گذاری منطقه را بررسی کرده و با تجار چابهار گفتگو کنند.

کاریوکی گفت: در روزهای اخیر با تجار زیادی در نقاط مختلف ایران ملاقات کرده‌ایم، اما احساس می‌کردیم بدون ورود چابهار سفرمان به ایران کامل نمی‌شود.

او گفت: “ما می خواهیم شرکای تجاری خود را پیدا کنیم.”

توانایی سرمایه گذاران برای ارائه تسهیلات و مشوق ها مورد نیاز است.

محمد هدایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار ابتدا به بررسی توانمندی تجار و سپس تسهیلات می پردازد.

وی ادامه داد: ما همیشه در کنار تاجران با انگیزه و با استعداد هستیم و از آنها حمایت می کنیم تا در کسب و کار خود موفق باشند.

به گفته وی، سرمایه گذاران مورانگا کنیایی در صورت انتخاب منطقه آزاد چابهار قطعا آینده خوبی در تجارت خواهند داشت و می توان نقاط مشترک بسیاری را در کشاورزی و تولیدی شناسایی کرد.

وی از مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در فروش زمین با اقساط زیان آور و تخفیف در حوزه انبارداری یاد کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه از طرح های مشارکتی استقبال می کنیم، تصریح کرد: علاقه مندیم کسب و کارهایی که به این منطقه می آیند با استفاده از دانش و تجربه فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار به نتیجه مطلوب برسند. . سریع تر.”

فعالان اقتصادی مناطق آزاد چابهار و مورنگا همچنین در مورد چگونگی کارکرد فرآوری، بسته بندی و صادرات مواد غذایی به بازارهای اطراف از جمله چای، قهوه، برنج و دانه های روغنی صحبت کردند. سید بهاءالدین حسینی، کارشناس ایرانی، وزارت امور خارجه، سرمایه گذاران منطقه آزاد چابهار و هشت تاجر و بازرگان فعال مورنگین در کنیا از جمله دو نماینده مجلس استانی و صادرکنندگان آووکادو، آناناس، قهوه و چای است.

48

دکمه بازگشت به بالا