جامعه

طراحی شهری شرط لازم، نه کافی برای ترویج دوچرخه سواری

رویداد برتر/ قم فخر با بیان اینکه نیاز به برنامه ریزی شهری مانند ایجاد پارکینگ دوچرخه، مسیرهای ویژه دوچرخه و پارک ها و پیست های ویژه در داخل آنها وجود دارد، تصریح کرد: اگر همه این شرایط فراهم باشد تا فرهنگ سازی و فرهنگ سازی شود. مسئولان شهر استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه و سبک زندگی نپذیرفتند قطعا عدم استقبال از دوچرخه سواری مشاهده خواهد شد.

دوچرخه سواری یکی از فواید ورزش است که می تواند سبک زندگی کم تحرک افراد جامعه ماشینی امروزی را تغییر دهد که افراد را از بیماری هایی مانند افزایش وزن، نارسایی قلبی، دیابت، ضعف عضلات و مفاصل و مشکلات روحی محافظت می کند. فقط مربوط به جسم و روح نیست.

استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل بدون کربن می تواند جایگزین مناسبی برای استفاده مداوم از خودرو باشد، بنابراین به طور موثر مصرف سوخت، ازدحام ترافیک و آلودگی خودرو را کاهش می دهد.

علاوه بر این، استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در شهر نه تنها باعث کاهش هزینه های اقتصادی مردم می شود، بلکه به کاهش هزینه های اقتصادی دولت در سطوح مختلف کمک می کند، اما استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در جامعه مورد استقبال قرار نگرفت و زیرساخت های لازم برای تشویق مردم به دوچرخه سواری در کشور به ویژه در استان قم وجود داشت.

محمدجواد فخر، شهروند محیط زیست، عضو گروه گروه های سوارکاری و سوارکاران عزیزی که به طور منظم در سطح شهر دوچرخه سواری می کنند، در گفت وگو با رویداد برتر، گفت: جوامع توسعه یافته و کشورهای دوستدار محیط زیست تشویق مردم به استفاده از این نوع وسایل نقلیه سبک زندگی ناشی از مزایای اقتصادی و زیست محیطی است.

وی با بیان مزایای دوچرخه سواری گفت: دوچرخه سواران جامعه با کاهش مصرف سوخت آلودگی هوا را کاهش داده و بار ترافیک شهری را کاهش می دهند و از آن برای تعمیر و بازسازی آسفالت استفاده کنند.

فخر افزود: در شهرهای بزرگی مانند لندن به دلیل وسعت جمعیت و ترافیک، به جای ساخت بزرگراه و بزرگراه و ترغیب مردم به استفاده بیشتر از خودرو، از همان خیابان های قدیمی و باریک برای استفاده از تجهیزات استفاده می کنند. حمل و نقل مخصوصا دوچرخه

وی گفت: دوچرخه سواری در کوتاه مدت منجر به سلامت جسمی و روانی افراد جامعه و صرفه جویی زیست محیطی و کلان اقتصادی برای ملت ها و دولت ها در بلندمدت می شود. کار با دوچرخه و در نتیجه ورزش کردن، احتمال ابتلا به بیماری بسیار کمتری دارد، بنابراین هزینه های پزشکی جامعه برای دولت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تحقیقات همچنین نشان داده است که دوچرخه سواری دو هورمون سروتونین و دوپامین را ترشح می کند که منابع نشاط بدن هستند. و این نشاط منجر به افزایش بهره وری، بهره وری نیروی انسانی در جامعه می شود.

فخر افسردگی را یکی از معضلات جامعه امروزی دانست و افزود: تحقیقات همچنین نشان داده است که 20 تا 30 دقیقه دوچرخه سواری باعث ترشح اندورفین می شود و دوچرخه سواری را به یک ورزش هوازی تبدیل می کند و در جامعه امروزی که مردم مشارکت زیادی دارند، به راحتی در دسترس است. مشکل و مشکل.” این بسیار مفید است و نشان داده شده است که یک روش عالی برای تفکر و استرس کم برای دوچرخه سواران است.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری باعث تناسب اندام می شود، این چیزی است که امروزه مردم با جراحی و رژیم غذایی به دنبال آن هستند.

فخر با بیان اینکه بی توجهی شهروندان و گرایش به دوچرخه سواری بیشتر تحت تاثیر احساس ناامنی است، تصریح کرد: بسیاری از مردم از این وضعیت در ترافیک شهری و خودروهای تندرو احساس ناامنی کرده و نگران آسیب های بدنی ناشی از تصادفات هستند. عامل دوم عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حمایت از دوچرخه سواران است و متأسفانه هیچ پوشش بیمه ای برای دوچرخه هایی مانند موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه وجود ندارد.

وی یکی دیگر از موضوعات زیرساختی را فرهنگ سازی و تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: در معرفی دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه کاری صورت نگرفته است و در بسیاری از موارد می گویند ما از دوچرخه سواری خجالت می کشیم، ثروتمندان هم فکر می کنند اگر دوچرخه سواری کنند. . دوچرخه در جامعه به ویژه استان قم. آنها متهم به خساست یا ضعف مالی هستند، از سوی دیگر تبلیغات خودروسازی و فروش آن باعث می شود خودرو به عنوان کالای لوکس معرفی شود و استفاده از خودروهای مدرن نوعی ارزش است در حالی که هیچ کاری برای فرهنگ سازی و تشویق مردم انجام نمی دهد. . نه برای دوچرخه سواری

فخر یکی دیگر از دلایل بی توجهی مردم به دوچرخه سواری را نداشتن پارکینگ دوچرخه عنوان کرد و گفت: سوله دوچرخه در جاده ها و جلوی ادارات نداریم، همچنین ادارات این کار را انجام نمی دهند. کارمندان را حمام نکنید. مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم.” هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شهری مانند ایجاد پارکینگ دوچرخه، ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و ایجاد پارک ها و پیست های ویژه در این موارد نیاز است اما کافی نیست، تصریح کرد: اگر همه این شرایط فراهم باشد تا ما فرهنگ سازی می کنیم و مسئولان شهری. استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه و سبک زندگی نپذیرفتند قطعا عدم استقبال از دوچرخه سواری مشاهده خواهد شد.

فخر ادامه داد: جامعه ما باید به جایی برسد که این باور در هر شهروندی شکل بگیرد، دوچرخه سواری یعنی انتخاب سبک زندگی برای ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه های اقتصادی و افزایش سطح بهداشت و حفاظت از محیط زیست. بنابراین اگر این باور برنامه ریزی شهری را نهادینه کند، قطعا موثر خواهد بود، اما برنامه ریزی شهری مناسب برای دوچرخه سواری کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت نقش مسئولان در همه جوامع و کشورها و اولین قدم ورود خود مسئولان به این موضوع، خاطرنشان کرد: جامعه ای ایجاد می شود که پزشکان، شهرداران، اعضای شورای شهر و … مسئولان دوچرخه سواری می کنند اولویت شهرها در هر صورت تاثیر ذهنی قابل توجهی بر جمعیت جامعه خواهد داشت، از سوی دیگر سیاست های مسئولان باید در راستای ارائه تسهیلات بانکی دوچرخه و بیمه و سیاست های تشویقی و حمایتی قانونی باشد.

فخر تصریح کرد: استان قم شهر کوچکی است و نه تنها فاصله خانه تا محل کار، بلکه پیاده روی از شرق به غرب یا شمال به جنوب از شهر و خیابان های هموار و بدون شیب تند کار سختی است. در بسیاری از شهرهای استان قم، رکاب زدن کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه گروه ها و افراد محیط زیستی به صورت انفرادی در این زمینه فعالیت می کنند و تا به حال در استان قم حرکت و کمپینی برای این گونه نیازها ندیده ام، افزود: هیئت دوچرخه سواری باید زبان دوچرخه سواران باشد و سوالات و مشکلات به دست بیاید. به مسئولین، اما متاسفانه هیئت دوچرخه سواری چندان فعال نیست و خواسته های ما را ندارد.

فخر با بیان اینکه موضوع ترویج دوچرخه سواری مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست و همه دستگاه های استان نیاز به ورود دارند، تصریح کرد: برای ترویج دوچرخه سواری نیاز به برگزاری جلسات و اتاق فکر با حضور مسئولان استانی برای رفع مشکلات و مشکلات آن است. مسئولان قوه قضائیه، قوه قضائیه و نیروی انتظامی، بدنه دوچرخه سواری، شهرداری و دولت باید تشکیل شوند.

وی افزود: دفتر دولت به عنوان نهادی که ناظر بر تمامی ادارات است بسیار کارآمد و قادر به تنظیم است، به ویژه در شرایط فعلی که صحبت از بحث تاج و تخت است، دوچرخه سواری و جامعه پزشکی بسیار ضروری به نظر می رسد. تایید کرد که بهترین وسیله نقلیه دوچرخه است، بنابراین استانداری می تواند به ادارات اطلاع دهد و تسهیلات ویژه ای برای مسافران فراهم کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا