سلامت و دانش

فوت ۲۶۳۵ نفر به دلیل کرونا ویروس در لرستان

رویداد برتر/ لرستان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان از جان باختن ۲ هزار و ۶۳۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر محمدرضا نیکبخت در مراسم تجلیل و معرفی روسای دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان گفت: پیک پنجم به پایان رسیده و فعلا خبری از پیک ششم نیست.

وی افزود: تا دیروز 2635 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در لرستان جان خود را از دست دادند.

نیکبخت گفت: تاکنون ۱۹۴ هزار نفر در لرستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این تعداد در کشور بیش از ۵ میلیون نفر است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: به دلیل بروز بالا، پنجمین و ششمین استان کشور از نظر درمان بیمارستانی هستیم.

وی افزود: میزان قتل در لرستان 1.35 درصد است که در کشور 2.25 درصد است. تاکنون 13 دستگاه اکسیژن ساز برای لرستان خریداری شده است.

بازپرس گفت: 113 تخت ویژه از مجموع 525 تخت در لرستان وجود دارد که یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: زمانی که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم 13 ماه کار بود و معوقات پرسنل دانشگاه کم بود تا اینکه تا پایان خرداد ماه کار پرداخت شد. 1400.”

وی گفت: 96 پروژه در این دانشگاه با زیربنای 35 هزار و 466 متر مربع و 131 میلیارد گوجه فرنگی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

نیکبخت گفت: احداث بیمارستان آموزشی جایگزین شهدای عشایر، فاز اول بیمارستان 250 تختخوابی گهر دورود و فاز اول بیمارستان 256 تختخوابی رازی کوهدشت از جمله پروژه های بیمارستانی دانشگاهی است که انتظار می رود. اعتبارات و تکالیف خوب

وی افزود: تاکنون 2 میلیون و 748 هزار و 134 واکسن به لرستان تحویل شده است که از این تعداد یک میلیارد و 866 میلیون و 256 دوز در مرحله اول تحویل شده است. نسبت واکسن های تزریق شده 74 درصد بود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان میزان واکسیناسیون افراد بالای 12 سال را 80.3 درصد و برای افراد بالای 12 سال 58.5 درصد اعلام کرد.

نیکبخت گفت: تصویب 28 رشته تخصصی تا سال 1408 شامل چهار رشته در مقطع کارشناسی، 11 رشته کارشناسی ارشد، یک مقطع دکتری، چهار رشته دستیاری پزشکی و چهار رشته دستیاری دندانپزشکی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا