ورزش

مدال طلای بانوی تکواندوکار ایران در رقابت‌های عربستان/ پایان کار ایران با یک طلا و ۲ برنز

به گزارش شفاف، نخستین دوره مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۲۱ (۴G) با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه در «سالن سبز» ریاض آغاز شد و امروز (شنبه ۵ آذر) به پایان رسید. ).

زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57 کیلوگرم مجارستان که روز گذشته، امروز و این مرحله به فینال مسابقات آزاد جهان راه یافت، در مسابقات جهانی مقابل «مارگاریتا بلیزنیاکوا» از روسیه به برتری دست یافت. هر کسی که مسابقه را با امتیاز 11 11 برنده شد در دایره طلا قرار گرفت و مسابقات را با پیروزی شیدایی به پایان رساند.

دیروز مانیا برای اولین بار مقابل “النا میرونیوک” قهرمان و نایب قهرمان اروپا از روسیه با نتیجه 12 بر 9 پیروز شد. وی سپس با نیکیتا گلاسنوویچ دارنده مدال برنز جام جهانی از کرواسی رقابت کرد و حلقه طلا را از آن خود کرد.

نماینده مجارستان در وزن چهارم تکواندو در دور سوم با “النا کریویچنکو” روسی مبارزه کرد و نتیجه را 12 بر 3 بست. زهرا شیدایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «آلیا پاول» دارنده مدال برنز قهرمانی جهان از انگلیس رفت و با نتیجه 17 بر 9 پیروز شد و به فینال آن فصل راه یافت.

هدایت این نفرات را مهرو کامرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان سرمربی بر عهده دارند.

مسابقات جهانی تکواندو زنان 2021 4G است و نفرات اول امتیازات 40، 24 و 14.40 را برای افزایش رنکینگ المپیک خود دریافت خواهند کرد.

در روز پایانی مسابقه، غزل سلطانی در وزن 53 کیلوگرم در مبارزه نخست با نتیجه 20 بر صفر مقابل عربستان به برتری رسید، اما در دیدار دوم مقابل ماریا پرز از اسپانیا ناک اوت شد و 18 بر 18 حذف شد.

بدین ترتیب زهرا شیدایی با طلا به کار خود پایان داد و کوثر آساسه و ملیکا میرحسینی دو مدال برنز تیم ملی تکواندو بانوان ایران در این رقابت ها را کسب کردند.

دکمه بازگشت به بالا