هنر و فرهنگ

مهارت پاسخگویی به شبهات در طلاب تقویت شود

رویداد برتر/ لرستان مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، تبلیغ را مهم ترین رسالت طلاب برشمرد و گفت: طلاب و مبلغان باید با مطالعه و مطالعه حدیث، بار تحصیلی خود را با پاسخگویی به شبهات مخاطبان افزایش دهند تا در برابر شبهات اظهار نظر کنند.

حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه در دوره تشکیک ویژه طلاب و مبلغان شهر خرم آباد که در مدرسه علمیه معصومیه خرم آباد با موضوع بیان شبهات اعتقادی و پاسخ به شبهات برگزار شد، با بیان اینکه ممکن است شبهات زیادی در مسائل اعتقادی ایجاد شود. . علما و مبلغان باید پاسخگوی این شبهات باشند، وی گفت: وجود شبهات در دین و اعتقادات امری طبیعی است که اکثر شبهات در دین مبین اسلام پس از پیامبر اکرم (ص) به آن پاسخ داده است. خارج از امیرالمومنین و دعا، نتوانست آنها را اجابت کند و هر لحظه ممکن است این شبهات ظاهر شود.

وی احادیث شناسی را گام اول و اصولی برای طلاب و مبلغان دانست و افزود: طلاب و مبلغان برای پاسخگویی به شبهات مخاطبان، با آموختن بسیار برای گفتن، احادیث خود را تقویت می کنند. چهره تردید.»

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام هنگام غسل، مسلمانان غسل را به عنوان تبرک انجام می دادند، چنان شد که پس از رحلت پیامبر وصیت ایشان مبنی بر جانشینی علی امام(ع) بود. محقق نشد و این ممکن است شبهه هایی را ایجاد کند – افزود: رابطه اسلام با مردم صحابی پیامبر (ص) است، اما باید بدانیم که صحابه از دو گروه بودند، یکی عادل مانند سلمان، مقداد. ابوذر، جابر بن عبدالله انصاری و گروهی از یارانشان نیز شرور بودند که نمونه ای از دشمنی آنان با دین است. ما بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در زمان سقیفه شاهد اسلام بودیم.

این کارشناس مذهبی است که به نقش و فداکاری های حضرت فاطمه زهرا (س) در زنده نگه داشتن یاد و نام پیامبر گرامی اسلام و اشک ریختن کمترین و کمترین کاری است که برای حضرت زهرا (س) انجام می دهیم اشاره می کند. . ، ادامه داد: از آغاز آفرینش یعنی از روزی که حضرت آدم (ع) وارد عرصه شد، دو جریان حق و دروغ وجود دارد; آدم بر حق بود و قبل از او شیطان باطل و هابیل بر حق بود و قبل از او قابیل باطل بود. این آیه را هم داریم که می گوید ما وارث زمین را بر بندگان واقعی خدا واجب کردیم.

او گفت: «هر دو گروه اصرار دارند که درست و نادرست باشند و در مقابل یکدیگر می ایستند و به همین دلیل است که در طول تاریخ شاهد جنگ و درگیری بین خوب و بد بوده ایم. «نبرد بین خیر و شر در تمام راه» وَقُلْ جااءَ ع

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه تبلیغ به معنای رساندن پیام به مخاطب است و این مهم ترین رسالت دانشمندان است، تصریح کرد: این امر مهم ترین رسالت دانشمندان است. پس از مبعوث به دلیل تسلط جریان باطل بر شهر مکه، دعوت پیامبر به مدت سه سال مخفیانه انجام شد و پس از افشای رسالت خود، دیدیم که ایشان مجبور شدند سه سال را با دیگر مسلمانان مکه در شعب سپری کنند. . زنده باد ابی طالب

وی به بحث جانشینی حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز از ابتدای بعثت حضرت علی(ع) تا امامت و جانشینی مبانی و تبلیغات را پایه گذاری کرده است. فرمود بتها را کنار بگذارید و خدای یگانه را بپرستید و این یعنی توحید هم گفت که من رسول خدا هستم و آمده ام که شما را رهبری کنم و این نبوت است و همچنین گفت که کدام یک از شماست. ایمان به من برادر و جانشین و وصی من است و این به معنای امام است، پس می بینیم که پیامبر گرامی اسلام از ابتدا جانشینی امام علی (ع) زمینه را در میان مسلمانان فراهم کرد و مسلمانان را برای پذیرش آن آماده کرد. امامت و جانشینی حضرت علی (ع). متأسفانه با رحلت او، جریان نفاق آغاز شد و ابوبکر، عمان و عثمان بر خلاف میل پیامبر اکرم (ص) امن شدند.

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اعتقادی و عدم انتظار برای عمل تا صحت عقیده، گفت: در ابتدای بعثت پیامبر اکرم (ص) دو جریان حق و باطل یعنی مسلمانان و کافران وجود داشت. ، و بعد از سرگردانی پیامبر. تنها هدفشان ضربه زدن به اسلام بود و بیشترین ضربه را که به اسلام وارد شد را همین جریان منافق سنجیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در زندگی خود مانند هر صحابی نبوده که به سخنان پیامبر اکرم (ص) گوش دهد و از ایشان اطاعت کند که نمونه آن را در زمان صلح حدیبیه می بینیم. وی افزود: اسلام گفته است: هیچ پیامبری به اندازه من مورد آزار و اذیت قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا