ورزش

نقش عفاف و حجاب در تشکیل خانواده سعادتمند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجندی، سید حسن هاشمی در کارگاه تبیین و اجرای احکام انصاف فرهنگی و اجتماعی و الف حجاب در ایجاد یک خانواده شاد بسیار مهم است. وی بیان کرد: توجه به این مقوله به عنوان رکن بسیار مهم فعالیت های فرهنگی تلقی می شود و همه ما وظیفه داریم با دو تلاش در عرصه فرهنگ در جهت تحکیم و ارتقای دانش غنی مکتب وحی تلاش کنیم. (بعد)

حجاب باید در چشم و گفتار و رفتار ظاهر شود

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز گفت: حراست مسئول است بکارت و حجاب هستند. یک بنیاد فرهنگی بسیار غنی برای حمایت معنوی و دینی مردم استان وجود دارد و آن سربلندی است.

علی ذوقی تصریح کرد: حجاب باید در چشم، گفتار و رفتار متجلی شود که دو بعد مثبت و منفی دارد. بعد مثبت آن نیاز به پوشش بدن و بعد سلبی آن نهی از اشاره با نامحرم است و این دو بعد در کنار هم می تواند مؤثر باشد.

یک اثر مهم حجاب طهارت قلب است

معاون نماينده قوه مجريه در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی وی همچنین گفت: طهارت، تقوا و حیا مفهوم بسیار گسترده ای دارد و به عنوان یک جامعه دانشگاهی باید مفاهیم والا را در سطح جامعه به طور موثر تبیین کنیم.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: یک اثر مهم حجاب طهارت و طهارت قلب است. پاکی در مقابل تسلیم شدن در برابر امیال جسمانی است. اسلام با حضور اجتماعی زن مشکلی ندارد. طهارت و رازداری برای زن مانند سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و ذلت در امان است.

وی ادامه داد: حجاب مانند حصار، حریم طهارت و دژی است که مانع از فساد و خیانت می شود. در اسلام هدف اصلی از وضع احکام قرب به خداوند است که با تزکیه نفس و تقوا حاصل می شود.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا