خارجی

واکنش حماس به تصمیم انگلیس

محمود الزهار جمعه شب در گفت و گو با شبکه خبری المیادین افزود: تصمیم انگلیس علیه حماس راضی نگه داشتن رژیم اسرائیل و حمایت از عادی سازی روابط با آن رژیم است.

وی خاطرنشان کرد: لابی صهیونیستی در انگلیس انگیزه تصمیم این کشور علیه حماس بود.

الزهار گفت: پیروزی های مقاومت منافع انگلیس و رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و به همین دلیل انگلیس چنین تصمیمی علیه حماس گرفت.

وی انگلیس را انگیزه ای برای عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای اتخاذ چنین تصمیمی علیه حماس دانست و تصریح کرد: انگلیس همیشه در قبال ملت فلسطین مقصر است و کشوری که مردم ما را بیرون کرده و رژیم صهیونیستی را در منطقه مستقر کرده است. منطقه.”

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس افزود: اعلام این تصمیم از سوی وزیر کشور انگلیس برای ترغیب آمریکا به اتخاذ چنین تصمیمی بود.

الزهار در عین حال تاکید کرد که تصمیم انگلیس بر قدرت و توانایی حماس تأثیری نخواهد گذاشت.

منابع خبری انگلیسی روز جمعه به نقل از پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفتند که قانون ضد تروریسم جنبش حماس را در این کشور ممنوع می کند و هر کسی که از حماس حمایت کند پرچم آن را به اهتزاز در خواهد آورد. تبلیغ جلسات یا سازماندهی جلسات غیرقانونی است. حقوق انگلیس

به گزارش تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که عضویت به حماس، ابراز همبستگی با حماس، کمک به برگزاری جلسات یا به نمایش گذاشتن پرچم های آنها در ملاء عام ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.

حماس در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه‌ای «ندای تروریستی» خود را محکوم کرد و خواستار محکومیت تصمیم انگلیس و ادامه تجاوزات به ملت فلسطین و حقوق مسلم آنها شد که از بیش از صد سال پیش آغاز شده است.

حماس می گوید: «متاسفانه انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی خود علیه مردم فلسطین – چه در بیانیه بالفور بالفور و چه در قیمومیت انگلیس که سرزمین فلسطین را در اختیار جنبش صهیونیستی قرار داده است – به خیانت ها و تجاوزات قدیمی خود علیه متجاوزان ادامه می دهد.» تلفات به قربانیان کمک می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا