خبرهای کلی

معرفی انواع سختی گیر آب پکیج + ضرورت استفاده از آن

سختی گیر پکیج یا بهتر به نام سختی گیر آب پکیج همانطور که از نامش پیداست وظیفه جلوگیری از تشکیل رسوب و سختی آب در داخل لوله های پکیج را بر عهده دارد. سختی گیر پکیج  بسته به کاربرد آن مورد توجه مصرف کنندگان پکیج قرار گرفته اند. حال می خواهیم با جزئیات بیشتر به سراغ سختی گیر پکیج برویم و راهنمای خوبی برای خرید سختی گیر آب پکیج، نحوه تعویض سختی گیر پکیج، نصب سختی گیر پکیج و اطلاع از قیمت سختی گیر پکیج و غیره باشیم.

سختی گیر پکیج دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

رسوب گیر پکیج که در اصلاح رایج به سختی گیر آب پکیج معروف هستند، به دستگاه‌هایی گفته می‌شوند که معمولا بر روی ورودی لوله آب سرد سیستم پکیج نصب می شوند. و وظیفه آنها جلوگیری از ایجاد و یا حتی حذف رسوبات در تجهیزات و لوله های حاوی آب گرم در سیستم نصب خانه است.

در واقع به دلیل سختی بالای آب به خصوص در جنوب کشورمان و تشکیل رسوب در تجهیزات گرمایشی مانند مبدل های حرارتی، آبگرمکن و … و سایر مشکلات، استفاده از سختی گیر پکیج ضروری است. با توجه به عواملی که باعث تفاوت پکیج و آبگرمکن می شود و همچنین عوامل اصلی تعمیر پکیج بوتان و سایر برندها سعی کنید به صورت تخصصی آن را حل کنید.

آشنایی با انواع سختی گیر پکیج

بیشتر سختی گیرهای آب پکیج مغناطیسی هستند. این سختی گیرها به اشکال مختلفی تولید می شوند و به طور کلی فعالیت سختی پکیج به گونه ای است که با ایجاد میدان مغناطیسی در مسیر آب، از تشکیل رسوب در مسیر جلوگیری می کنند تا رسوبات در بدنه آب خشک نشوند. مفاصل اما سفت کننده های پیشرفته تری در بازار وجود دارد. که از نوع رزینی یا فیلتری هستند که عملیات رسوب پکیج با نوع مغناطیسی آن بسیار متفاوت است.

یکی از خدماتی که در سرویس پکیج بوتان و سایر مدل های پکیج باید به آن توجه ویژه ای شود بررسی وضعیت رسوب لوله های منتهی به پکیج می باشد. علل و علائم مشابه علت کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری را بررسی کرده و برای رفع این مشکلات در مسیر ورودی و خروجی آبگرمکن و پکیج دیواری اقدامات لازم را انجام دهید.

1. سختی گیر مغناطیسی بهترین سخت کننده آب پکیج شرکت اتیه انرژی تلاش

سخت کننده مغناطیسی قطعه ای فلزی است که به واسطه آن دارای آهنربای قوی است. ساختار مولکولی یون های فلزی آب مانند یون های منیزیم و کلسیم را تغییر می دهد و از تشکیل رسوب در مسیر آب جلوگیری می کند. اگر دلیل گرم نشدن آب پکیج مربوط به گرفتگی لوله های آب گرم باشد، تجهیز دستگاه به این ابزار در رفع این گونه مشکلات موثر است.

2. سختی گیر الکترونیکی، نوع دیگری از سختی گیر پکیج شرکت اتیه انرژی تلاش

سختی گیر الکترونیکی وسیله ای است که با ایجاد امواج الکترومغناطیسی و انقباض یون ها در آب تعادل بین یون های منفی و مثبت ایجاد می کند. در نتیجه این ذرات خنثی و معلق می شوند و دیگر به بدنه اجزای پک دیواری و سیستم لوله کشی نمی چسبند.

3. سختی گیر شیمیایی، معروف به سختی گیر پلی فسفات

سختی گیر شیمیایی دستگاهی است که دارای مخزنی با کارتریج یا فیلتر شیمیایی است که آب وارد مخزن می شود و در طی یک فرآیند شیمیایی مواد معدنی مانند یون های کلسیم و منیزیم را حل می کند. فیلتر سخت کننده شیمیایی باید پس از مدتی استفاده تعویض شود. در واقع بسته به سختی آب، فیلتر باید بعد از 6 تا 18 ماه تعویض شود.

سختی گیر مغناطیسی و دلیل محبوبیت آن.

سختی گیرهای مغناطیسی بیشتر با سختی گیرهای پکیج  محبوب هستند. زیرا علاوه بر جلوگیری از ایجاد لایه لایه در بدنه واشرهای پکیج، فعالیت دیگری نیز انجام می دهند و آن این است که به دلیل حلال بودن در آب حلال تر می شوند که باعث از بین رفتن رسوبات قبلی در لوله می شود. در طول زمان همچنین آرماتورهای مغناطیسی به راحتی آسیب نمی بینند و در صورت آسیب به راحتی قابل تعمیر هستند.

بنابراین با انتخاب این ابزار و نصب آنها در مسیر لوله های منتهی به پکیج، علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن قطعات اصلی، هزینه سرویس ایران رادیاتور و سایر برندها کاهش می یابد. علاوه بر عوامل فوق، آرماتورهای مغناطیسی در تاسیسات بیشتر از سایر آرماتورها در تاسیسات مختلف استفاده می شوند که عبارتند از:

  • هزینه نصب مقرون به صرفه
  • نصب و راه اندازی ساده تر و عملکرد آسان تر
  • قابلیت کارکرد خودکار و دستی
  • و از همه مهمتر امکان راه اندازی آن در سایزهای بزرگ و کوچک و حجم زیاد آب.

چرا استفاده از سختی گیر پکیج ضروری است؟

در واقع، به دلیل اینکه پکیج‌های دیواری مقدار قابل توجهی آب را برای گردش در داخل رادیاتورها و لوله های آب گرم و حمام به گردش در می آورند. عدم استفاده از سختی گیر آب پکیج‌های در ورودی این سیستم گرمایشی باعث بروز مشکلات زیادی از جمله گرفتگی و گرفتگی می شود. همچنین این انسداد باعث می شود پکیج نیروی بیشتری از موتور بگیرد تا آب را به گردش درآورد که در نهایت منجر به خراب شدن موتور پک و افزایش مصرف گاز پک و پرداخت هزینه های هنگفتی برای خرید شما می شود.

علت روشن نشدن پکیج بوتان گاهی اوقات به موارد گرفتگی لوله های ورودی و خروجی آب گرم به این دستگاه مربوط می شود. بنابراین اگر به دنبال رفع معایب پکیج و بهره مندی از مزایای کاربردی آن هستید، باید به اندازه استفاده از آن با سرویس های معمولی، از وقفه در محدوده بسته های بوتان و سایر برندها و فرسودگی قطعات اصلی خودداری کنید.

قیمت سختی گیر پکیج چقدر است؟

قیمت هاردنر پک متفاوت است و مثلا قیمت سختی گیر پکیج مغناطیسی از قیمت سختی گیر شیمیایی بیشتر است و یا در مثالی دیگر سختی گیر پکیج بوتان با قیمت سپرده پکیج رادیاتور از ایران. قیمت هاردنر اتوماتیک بالاتر از قیمت نیمه اتوماتیک یا حتی با همان مشخصات فنی می باشد. حال به طور کلی قیمت سختی گیر پکیج بسته به جنس بدنه اعم از FRP یا گالوانیزه، فشار کاری، ضخامت بدنه و جنس رزین سختی گیر شیمیایی تاثیر بسزایی در قیمت سختی گیر دارد.

مهم ترین علائمی که باید در مورد تعویض فیلتر پکیج بدانید

یکی از ویژگی های بارز بهترین پکیج و همچنین بهترین آبگرمکن دیواری بر اساس اصل و راهنمای خرید پکیج و انواع آبگرمکن دیواری تامین آب گرم ساختمان می باشد. پس وقت آن است که فیلتر پاکت یا سختی گیر آب پکیج را تعویض کنید، زمانی که می بینید آب مکرر سرد و گرم می شود و فشار آب کاهش می یابد.

در صورت بروز این مشکل در اسرع وقت سختی گیر آب پکیج را تعویض کنید، زیرا کاهش فشار آب باعث کاهش جریان آب در لوله ها می شود و از طرفی برای تامین آب گرمایشی دستگاه شما باید بیشتر از زمان لازم کار کند. بتواند دیواره های ضخیم لوله ها را گرم کند.

پس دست به کار شوید و اگر در تعویض فیلتر پکیج یا همان سختی گیر آب پکیج متخصص هستید و اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد پکیج دارید، دست به کار شوید یا از یک فرد آموزش دیده کمک بخواهید. توصیه می کنیم برای تعویض سختی گیر آب پکیج با یک متخصص مشورت کنید. چون در مورد نوع فیلترها، سختی آب و نحوه نصب سختی گیر پکیج بسیار خوش دست است.

نحوه نصب سختی گیر پکیج

  1. برای شروع نصب سختی گیر آب پکیج به 4 شیلنگ مخصوص نیاز دارید.
  2. ابتدا باید روی هر شیلنگ در ورودی و خروجی آب یک شیر نصب کنید.
  3. آرماتور پکیج باید درست قبل از اتصال شیلنگ به شیر و در مسیر آب سرد نصب شود.
  4. قسمت خروجی سختی‌گیر پکیج باید در کنار پکیج قرار گرفته و در همان قسمت شیلنگ مخصوص تعبیه شود.
  5. اگر شلنگ کوتاه است و نمی توانید آرماتور پکیج را روی شیر نصب کنید، می توانید آن را قبل از شلنگ ورودی آب سرد وصل کنید.
  6. توجه داشته باشید که نصب سختی گیر پکیج از رزین کمی دشوارتر از سختی گیر مغناطیسی است و دقیقا طبق روشی که برای نصب پاکت فیلتر گفته شد با نصب شیر کنترل فشار در خط لوله و ایجاد بای پس انجام می شود. راهی برای راندن آب برای کارایی بهتر بهتر است این نوع سختی‌گیر را برای چسباندن به دیوار نصب کنید.

مانند تعویض سایر قطعات پکیج مانند تعویض شیر بای پس پکیج ایران رادیاتور، تعمیر قطعات اصلی پکیج و همچنین سرویس کامل تمامی برندهای استفاده شده در این دستگاه نصب سختی‌گیر در برخی از مدل ها باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود.

مزایای سختی گیر پکیج

  • با استفاده از دستگاه رسوب گیر یا همان سختی گیر آب پکیج، هزینه مصرف انرژی را کاهش دهید.
  • افزایش عمر مفید شیرآلات، سیستم های لوله کشی و تاسیسات ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و …
  • از ایجاد لکه های سنگ آهک سفید و سفید روی سطوح، شیرآلات، سینک ها و غیره خودداری کنید. با نصب پک سخت کننده فیلتر
  • استفاده از مواد شوینده را کاهش دهید، زیرا مواد شوینده به راحتی با آب نرم کف می کند و خاصیت شوینده بسیار بالاتری دارد.
  • با نصب آرماتور پکیج از کاهش فشار آب داخل لوله جلوگیری کنید و عمر موتور پکیج را افزایش دهید.

کلام پایانی

امیدواریم این آموزش راه حلی برای مشکل شما عزیزان باشد، حال اگر به دنبال یک فرد آموزش دیده برای تعویض فیلتر پکیج و یا سختی گیر پکیج به مشاوره نیاز دارید، مشاوران ما آماره ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

منابع :

https://www.amazon.ca/Magnetic-Water-Softener-Descaler-Bar/dp/B008VIHTQG

https://www.gtawater.com/assets/magnetic-water-conditioner-descaler-no-salt-softener.htm

https://www.youtube.com/watch?v=PLAKwIEQ0M8

دکمه بازگشت به بالا