سلامت و دانش

اُمیکرون همچون صاعقه در اروپا رو به گسترش است

نخست وزیر فرانسه گفت: «قبیله Omicron مانند آتش در اروپا در حال گسترش است.

به گزارش رویداد برتر، ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه هشدار داده است: قبیله Omicron به سرعت در اروپا در حال گسترش است و احتمالا در اوایل سال آینده در فرانسه غالب خواهد شد.

مقامات سراسر اروپا برای موجی از بیماری کووید آماده می شوند. در آلمان، ایرلند و هلند محدودیت‌های جدیدی در روز جمعه برای مهار موج جدید بیماری اعلام شد.

بر اساس آخرین آمار اتحادیه اروپا، تاکنون بیش از 89 میلیون مورد و 1.5 میلیون نفر بر اثر کووید-19 در اروپا جان خود را از دست داده اند.

با این حال، کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه گفت که این کشور باید برای چالشی که قبلاً با آن مواجه نشده بود آماده شود. آژانس بهداشت عمومی آلمان همچنین فرانسه، نروژ و دانمارک را به دلیل شیوع کووید-19 مناطق “پرخطر” نامید.

در آلمان دیروز 50 هزار مورد جدید کووید-19 گزارش شد.

در ایرلند نیز یک سوم موارد جدید ناشی از سویه Omicron است و انتظار می‌رود میزان بروز آن بسیار بیشتر از قبل باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، فرانسه مرزهای خود را به روی کسانی که برای تجارت یا گردشگری از بریتانیا سفر می‌کنند بسته است، در حالی که مردم تلاش می‌کردند یک ممنوعیت فرامرزی اعمال کنند. فرانسه تنها کشوری نیست که کنترل های مرزی را تشدید کرده است. ایتالیا، یونان و پرتغال نیز اعلام کرده‌اند که مسافرانی که به اتحادیه اروپا می‌روند باید در بدو ورود آزمایش تاج‌گذاری منفی را ارائه کنند، حتی برای کسانی که علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا