اقتصادی

بهبود وضعیت آبگرفتگی‌ها و دفع فاضلاب در اهواز

رویداد برتر/ خوزستان مدیرعامل آبفا کشور با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب اهواز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این چند ماه انجام شده وضعیت ما روز به روز بهتر می شود و سعی می کنیم در خط مقدم باشیم. عملیات های مختلف در اهواز را به گونه ای انجام دهید که این شبکه در مواقع بحرانی مانند بارندگی های آتی و شرایط مشابه کارایی لازم را داشته باشد.

حمیدرضا جانباز امروز 28 آذر در بازدید از ایستگاه پمپاژ زکی زاده در شمال کمپلو و پمپلوی ولی عصر (عج) در جنوب کمپلو و همچنین خیابان اصلی کیانپارس استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رویداد برتر، اظهار کرد: به عنوان مثال و با توجه به شرایط و مشکلات سال های اخیر به ویژه خشکسالی سال گذشته، این بارندگی موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شده است.

وی افزود: در شمال استان و همچنین در مناطق جنوبی استان و شهر اهواز با توجه به ساختار خاکی ریز و وجود شهرها در مناطق هموار، بارندگی خوبی را تجربه کرده ایم و مشکلاتی داریم. با موقعیت آبهای سطحی.”

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: از صبح امروز با بارندگی شدید در جنوب خوزستان و منطقه اهواز از پروژه های مدیریتی شرکت آب و فاضلاب بازدید کردم و هم اکنون در 139 جبهه کاری از جمله خطوط لوله قرار دارم. ایستگاه های پمپاژ در حال بهره برداری است که برای اولین بار در شهر اهواز با استفاده از ماشین آلات حفاری و خطوط لوله انجام می شود و همه این موارد باعث بهبود زهکشی نسبت به سال های گذشته شده است.

وی گفت: در اولین سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان، وی و وزیر نیرو بر لزوم عدم وجود مشکلات مردم در پروژه فاضلاب اهواز مانند سال های گذشته تاکید کردند، اهواز الف تا به امروز بیش از 110 کیلومتر مسافت داشته است. خطوط لوله زهکشی تعمیر شده و یک ایستگاه پمپاژ با بیش از 300 پمپ در 186 ایستگاه در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به عنوان مثال اطراف شهید زکی زاده در سال های اخیر به شدت دچار سیل شده است که در بازدید امروز تقریباً مشکلی وجود ندارد و ایستگاه پمپاژ این منطقه نیز وجود دارد. با پمپ های آماده و پمپ های یدکی پمپاژ.

این جانباز اضافه کرد: می توانیم اطمینان حاصل کنیم که در مناطقی که خطوط لوله و ایستگاه های پمپاژ فعالیت می کنند، کل سیستم عملیاتی شده و به طور مستمر فاضلاب را حمل می کند.

وی گفت: شهر اهواز از نظر روانی و نبود شبکه زهکشی سطحی پربارش مشکل دارد و در تلاش هستیم تا آنچه در ظرفیت خطوط لوله و سیستم های جمع آوری و انتقال فاضلاب است دفع کنیم. کمک به آب های سطحی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در صورت تکمیل 100 درصدی پروژه فاضلاب اهواز، با احتساب بارندگی سال گذشته که بیش از 10 میلیون مترمکعب بود، ظرفیت آن حدود 600 هزار متر مکعب در روز خواهد بود. متر در چند ساعت، این شبکه مسئولیتی در قبال زهکشی آب های سطحی ندارد و برای این منظور طراحی نشده است.

این جانباز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این چند ماه انجام شد، وضعیت ما روز به روز بهتر از روز قبل خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا ایستگاه های پمپاژ خط مقدم را بازسازی کنیم. کلکتورها و خطوط انتقال باید به گونه ای کار کنند که این شبکه در شرایط بحرانی مانند بارش های آتی و شرایط مشابه موثر باشد.

وی گفت: همکارانم در اهواز و سایر نقاط استان به ویژه شهرستان های جنوبی آماده فعالیت هستند. حضور کامل خدمه در مناطق سیل خیز، مانورهای بسیار خوبی در این روزها انجام شده و خوشبختانه در این بارندگی ها شاهد هستیم که وضعیت نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا