اقتصادی

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حضور موثر بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور

معاون اول رئیس جمهور حضور موثر و فعال بخش خصوصی را یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت به دنبال ناظر بودن در کنار فعالان تولید و صادرات است نه مداخله گر.

به گزارش رویداد برتر، دکتر محمد مخبر ظهر امروز در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی، تعاون و اتاق اصناف بر لزوم تعیین تکلیف برای اتاق تعاون و اتحادیه تاکید کرد. (شنبه). بخش خصوصی افزود: تیم اقتصادی دولت با تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و رفع موانع در تلاش برای ایجاد شکوفایی در جامعه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حضور سازنده و فعال در بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی، گفت: تداوم دیپلماسی اقتصادی یکی از راهکارهای دولت سیزدهم برای رونق تولید است.

دکتر مخبر جهت گیری نقدینگی در کشور در توسعه و رونق تولید و صادرات را یکی از اهداف مهم اقتصادی برشمرد و از تکمیل ساخت و سازهای نیمه تمام و پروژه های نیمه تمام برای مردم و بخش خصوصی خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای نادرست سیاست‌های اصل ۴۴ در کشور، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی از رویه‌های بد گذشته در حوزه خصوصی‌سازی در کشور ادامه یابد.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در بخش های مختلف از جمله کشور خصوصی سازی برای بخش خصوصی پرداختند. بخش و تعاونی ها، تامین مالی فعالان صنعت و صادرات از طریق بازار سرمایه، اجرای سند توسعه بخش تعاون، حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر، مبارزه با فساد و استثمار، به ظرفیت عرضه اولیه تعاونی ها توجه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا