خبرهای کلی

حیف است «زینب» را پرستار بیمار بخوانند

این روز را روز پرستار نامیده اند و به همین دلیل آن را روز پرستار نامیده اند و در حالی که نهضت حسین را به خوبی حفظ و گسترش داده است. خداوند این بانوی بزرگ اسلام را رحمت کند. این روز را به همه پرستاران و گروه های پرستاری که به بیماران و جامعه خدمت می کنند و همچنین دست اندرکاران حوزه سلامت تبریک می گوییم.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که زینب را پرستار خطاب کنیم شرم آور است زیرا مراقبت از بیمار یکی از کوچکترین کارهای زینب (BLV) بود و اگرچه مراقبت کاری دشوار و ارزشمند است و یک پرستار فداکار باید با آن برخورد کند. با آن نیز. او با صبر و حوصله هر سختی را متحمل می شود تا خدمتش را انجام دهد و هرکسی نمی تواند این کار را بکند، اما به هر حال جایگاه زینب به قدری والا و بزرگ است که باید او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم که آن پرورش دور است. مهم تر و تعیین کننده تر از مراقبت از بیمار بود.

زینب (بی‌ال‌وی) در پاسداری از قیام خون حسین (ع) بازی کرد که اگر آن بار را بر دوش نمی‌کشید، قطعاً خون حسین (BLV) پایمال می‌شد. و شاید بدون اسارت خاندان رسول و زینب کبری(س) در رأس شرمساری هیأت حاکمه و تبلیغات او به انگیزه قیام برادر، یزیدیان به هدف پلید خود و نام پیامبر(ص) نمی رسیدند. تنها از مناره مساجد آن را از تاریخ محو کردند و این نیت شوم آنها بود.

زینب با جنگ و قیام دلیرانه در برابر ستمگران و فریبکاران عصر خود از قیام حسین (ع) دفاع کرد تا تا قیامت مانند او مرد و زنی نباشد و این نام جاودانه و مقدس برای همیشه بزرگ باشد و زمرد گرفت. دور. زینب در پشت آن طاعون بزرگی که چنین بار سنگینی بر پرچم ولایت داشت، در برابر کفر و بدعت ایستاد و سخنرانی و خطبه کرد و مردم را بیدار کرد و نهضتی در مردگان آغاز کرد که از آن نهضت توبه و غیره. نهضت های اسلامی هم رفت و تا امروز و فردا و فردا آثار این نهضت عظیم زینبیه آشکار است و به برکت زینب(س) و قیام مبارکش پرچم های خونین عاشورا به نشانه انتقام از مظلومان.

از این جا نتیجه می گیریم که روز میلاد حضرت زینب (س) باید با آن حضرت باشد و به همین دلیل روز خواهر را به دو دلیل نام گذاری می کنیم:

1- تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب (س) که با برگزاری مراسم و الگوسازی در جامعه یاد این بانوی بزرگ را گرامی می دارد.

2- تقویت روحیه زینب گونه در بین پرستاران و قدردانی و قدردانی از زحمات و نقش پرستاران در جامعه.

دکمه بازگشت به بالا