ورزش

دشمنان فرهاد چشم ندارند موفقیتش را ببینند!

دیدار استقلال – شهر خودرو مشهد در هفته یازدهم لیگ برتر در حالی با برتری 3 بر صفر تهرانی ها به پایان رسید که بسیاری از هواداران مشهدی نگران وضعیت لیگ برتری و احتمال سقوط این تیم بودند.

علیرضا نیکبخت واحدی درباره بازی استقلال – شهر خودرو، حذف احتمالی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط نماینده مشهد در لیگ برتر حرفه ای صحبت کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید.

تیم مشهد که اینقدر ضعیف شده بود چه شد؟

متاسفانه سال گذشته به شما هشدار دادم که نگران تیم شهرم هستم. فقدان رهبری به شدت به باشگاه آسیب زد. وقتی خداداد عزیزی این تیم را قبول نمی کند می توان فهمید که شهر خودرو چقدر بحرانی و چندپاره است.

آیا در مورد آن توضیح بیشتری می دهید؟

متأسفانه شهر خودرو در این مدت صاحبان بیشتر، مدیران عامل و مربیان بیشتری را به خود دید. تیمی که در 11 هفته سه بار مربی عوض کرد، رکورد جهانی را شکست و این عواقب بدی برای فوتبال ایران در سطح بین المللی دارد.

آیا در مشهد افراد ثروتمندی نیستند که بتوانند از این تیم حمایت کنند؟

مشهد به هر حال پولدارهای زیادی دارد اما از آنجایی که عده ای آمده اند و فوتبال را زده اند، هیچکس حاضر نیست پولش را خرج این ورزش کند. خیلی ها آمدند فوتبال بازی کنند اما مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. به نظر من تا زمانی که در این منطقه بین مدیران و دلسوزان فوتبال مشهد وحدت وجود نداشته باشد، وضعیت به همین منوال است و متاسفانه شهر ماشین ها در پایان فصل ممکن است فرو بریزد.

شرایط استقلال را چطور می بینید؟

استقلال از نظر مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان کاملا آرام است و این آرامش باعث شده تا استقلال با اختلاف در بالای جدول باشد.

گل مهاجم فرانسوی را چگونه ارزیابی می کنید؟

نه تنها رودی زست بلکه همه بازیکنان استقلال تمام تلاش خود را می کنند. مثلاً آرمان رمضانی در 10 هفته فقط دو دقیقه با رنگ های استقلال بازی کرد، اما دیدیم که چطور آمد و در بازی مقابل شهر خودرو گلزنی کرد و یکی از موفق ترین بازیکنان استقلال بود. بنابراین استقلال در حاشیه امنیت نیست.

گلی که مهاجم فرانسوی به ثمر رساند تا چه اندازه استقلال را از فشار روی زمین فوتبال خارج می کند؟

ژست یک مهاجم خارجی است که حرفه ای فکر می کند. برام مهم نیست چی میگن شاید اگر او یک بازیکن ایرانی بود شرایط برایش فرق می کرد اما او بسیار حرفه ای بود و در نهایت توانست گلش را به ثمر برساند. او با حضور او و آرمان رمضانی که این تیم را از خطر سقوط مطمئن در دیدار مقابل نود ارومیه نجات داد، می‌تواند خط حمله استقلال را خطرناک‌تر کند.

بیشتر بخوانید:

راز تاره جوراب طارمی در بازی با بنفیکا

رهبر آزمون «هایک» باشید؟ / عکس

ترابی مقابل سپاهان از محرومیت فرار کرد

هدایت فرهاد مجیدی را در تیم چطور دیدی؟

فرهاد هم حرفه ای بود. بعد می آید و همه باید از آن حمایت کنند. البته نمی‌دانم چرا برخی از افراد من مقاله‌هایی منتشر کرده‌اند که به طور خاص می‌خواهند بین من و فرهاد تفاوت قائل شوند. خیلی ها توقع موفقیت فرهاد را ندارند. به همین دلیل برای استقلال به دنبال حاشیه سازی هستند.

پیشکسوتان استقلال فکر می کنند این تیم زیبا بازی نمی کند؟

چطور میشه یه تیم خوب بازی نکنه با سه امتیاز بالای جدول! اگر تیمی در طول بازی 70-30 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و این موقعیت ها را ایجاد کند، چگونه می تواند خوب بازی نکند. اینها دشمنان استقلال هستند که نمی خواهند این تیم موفق شود.

چگونه پیش بینی می کنید که با فولاد بازی می کنید؟

این بازی می تواند سکوی پرتاب استقلال باشد. فولاد بعد از حضور جواد نکونام نتایج خوبی کسب کرد و حالا دوباره استقلالی شده است. امیدوارم! من تاکید می کنم، امیدوارم این بازی به اتفاقات عجیب و غریب نرود. چون قبلاً به یاد داریم که در بازی استقلال و فولاد این اتفاق نیفتاد.

شرایط صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس به طرز عجیبی پیچیده است. فکر می کنی اگر مجوز صادر نشود چه بلایی سر فوتبال ایران می آید؟

متأسفانه سال هاست مشکلات مدیریتی در سطح فوتبال گریبانگیر این رشته شده است و هر بار که مدیری می آید بدهی ها و مشکلاتی را به مدیر قبلی منتقل می کند که نتیجه آن حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان است. البته در چنین شرایطی فوتبال ایران رو به زوال است، هواداران ناامید می شوند و بازیکنان امیدشان را از دست می دهند. این مزارع بد باید یک بار برای همیشه متوقف شود.

258 256

دکمه بازگشت به بالا