خبرهای کلی

سرمایه گذاری چینی‌ها در استان بوشهر حمایت می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد محمدی زاده شنبه شب در نشست با هیات سرمایه گذاری چین با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری زیادی در بخش های مختلف در استان بوشهر وجود دارد، گفت: انتظار می رود شرکت های سرمایه گذاری چینی در بوشهر سرمایه گذاری کنند.

وی توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با چینی ها را در اولویت قرار داد و سپس افزود: سرمایه گذاری های مهم در استان بوشهر شامل سد، فرودگاه، بندر، راه سازی، بیمارستان سازی، پروژه های گردشگری و مجتمع تجاری است.

استاندار بوشهر اولین پیشنهاد سرمایه گذاری استان برای چینی ها را سد هوشمند خواند و ادامه داد: این سد در 50 کیلومتری سد دشت پلنگ استان بوشهر قرار دارد و در سفر رئیس جمهور و مطالعات و بررسی ها مجوز آن صادر شد. مقدمات ساخت این سد فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه جابجایی فرودگاه بوشهر به خارج از شهر نیز از دیگر پروژه های سرمایه گذاری است، افزود: احداث سه بندر مجهز جدید در دیلم، گناوه و ریگ از دیگر فرصت های سرمایه گذاری است.

محمدی زاده با اشاره به ساخت سه موج شکن، یک اسکله و یک بندر کاملا مجهز در گناوه، دیلم و ریگ، گفت: پروژه دیگر سرمایه گذاری در ساخت یک 50 کیلومتر طول و 50 درصد توسعه فیزیکی زمینه را برای خودروهای سنگین فراهم می کند. به بندر بوشهر.

از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری وی می‌توان به احداث بیمارستان در عسلویه، پروژه‌های جدید گردشگری از جمله بالابرهای دریایی، صنعت پتروشیمی و مجتمع بزرگ تجاری، اداری و خدماتی اشاره کرد.

استاندار بوشهر حمایت از سرمایه گذاران را از اولویت های اصلی استان دانست و گفت: شرکت سرمایه گذاری چینی باید دفتر خود را در بوشهر فعال کرده و سرمایه گذاری در استان را آغاز کند.

دکمه بازگشت به بالا