هنر و فرهنگ

شب ایرانی در باشگاه تئاتر زاگرب/معرفی نسخه کرواتی و فارسی کتاب «در سرزمین مردمان نجیب»

مراسم معارفه همزمان نسخه کرواتی و فارسی کتاب «در سرزمین مردم نجیب» با خاطرات شیرین این نوازنده، جهانگرد و نویسنده کتاب «هرویه روپ چی آی» از سفر به ایران همراه بود. ، سه شنبه شب در باشگاه تئاتر زاگرب برگزار شد.

به گزارش رویداد برتر، در این مراسم که با حضور پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و تعدادی از فرهنگیان و هواداران ایرانی برگزار شد، سه مستند در علاوه بر عکس ها، جلوه هایی از هنر را در خود داشت.

سفیر ایران با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست و ناشران ایرانی و کرواسی این کتاب، گفت: روابط فرهنگی دو ملت باعث تعمیق و گسترش همه ابعاد روابط دو کشور اعم از اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود. بنابراین، شخصیت‌های فرهنگی، هنرمندان و فعالان اجتماعی تأثیر عمیق‌تر و ماندگارتری بر روابط بین ملت‌ها دارند.

وی افزود: هرویه روپچیچ بهترین نمونه در این زمینه است. او با نگاهی ظریف که سبک زندگی هنری او جلا یافته بود، در سفرهایش جزئیاتی را دید که به صورت مکتوب ثبت کرده بود که بسیاری از گردشگران می‌توانستند چنین زیبایی‌هایی را از درون یک تمدن تاریخی و یک ملت بزرگ درک، انتقال و انتقال دهند. با مردم کشورهای دیگر مانند کرواسی.

پرویز اسماعیلی ادامه داد: هر روز صادقانه از جادوی صداقت و میهمان نوازی مردمم می گفت و به ضرب المثل ایرانی نوشتن چون از دل برآمده باید بر دل بنشیند. از او تشکر می کنم و خوشحالم که در مدتی که نماینده کشورم در زاگرب هستم، علاوه بر چاپ در کرواسی، این کتاب خوب در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است.

وی با اشاره به حضور دراگان اسکوچیچ در این نشست و رضایت وی از عملکرد جمعیت کشورمان و موفقیت تیم فوتبال کشورمان در جام جهانی، افزود: از طریق هنر، فرهنگ و ورزش، مردم به راحتی و با کمترین هزینه در دسترس هستند. کشور را متحد کنید.

من و همسرم به ایران سفر کردیم، این بهترین نفی همه تعصبات و دروغ های منفی بود.» شنیدن این حرف علیه ایران و مردمش.

وی صمیمیت، مهربانی و مهمان نوازی را همه ویژگی های ایرانی دانست و افزود: بهترین تولد زندگی ام را کسانی برای من برگزار کردند که هرگز ندیده بودم اما سخاوتمندانه و خالصانه تلاش کردم تا من و همسرم احساس غریبی نکنم.

این نوازنده و جهانگرد کروات در ادامه با اشاره به اینکه ایران یکی از دیدنی ترین، امن ترین و بهترین کشورهای جهان برای گردشگران است، گفت: زمانی که تصمیم گرفتم به نزد مردم این کشور برگردم از ایران به خانه آمدم.

هرویه روپچیچ نیز داستان های شیرینی از مراحل مختلف سفر خود به مناطق و شهرهای مجارستان ارائه کرد که با نمایش فیلم های مرتبط همراه بود.

کتاب «در سرزمین مردم نجیب» به زبان کرواتی توسط ناشر معتبر کرواسی VBZ منتشر شد و به عنوان پرفروش ترین کتاب گردشگری در این کشور معرفی شد. این کتاب نیز به تازگی توسط موسسه جام جم ایرانیان و با همکاری سفارت کشورمان در زاگرب منتشر شده و در بازار کتاب ایران موجود است.

نسخه اصلی کروات این کتاب که رکورد فروش آنلاین کتاب در کرواسی را به نام خود ثبت می کند، روایتی مصور از سفر هروه روپچیچ، نوازنده و جهانگرد کروات و همسرش است که اکثر نقاط کشورمان را با موتور سیکلت گشته اند. دو ماه.

این زوج هنرمند همچنین سه فیلم مستند ویدئویی از سفر خود منتشر کردند.

پایان زندگی

دکمه بازگشت به بالا