اقتصادی

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

رویداد برتر/ قم وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است و خوشبختانه قم در مرحله اول از سهم تعیین شده برای این استان پیشی گرفته است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم و در مراسم آغاز به کار ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ضمن تشکر از مجموعه استان قم گفت: امروز بیش از 40 هزار مسکن در استان قم آغاز می شود. . می تواند امید و آرامش را برای مردم به ویژه جوانان و افراد بی خانمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: امروز در ایران بیش از 50 درصد هزینه سبد خانوار شهروندان بی‌خانمان، هزینه اجاره مسکن است و وظیفه ما این است که طرح ملی مسکن را ارتقا دهیم و این افراد را صاحبخانه کنیم. با تلاش جهادی تا پایان دولت.»

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن نیاز و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و این فرصت خوبی برای مسکن مردم است، از این رو استان قم یکی از استان های پیشرو در ابتدای راه است. جنبش ملی مسکن».

وی افزود: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله حرکت کشوری 2 میلیون واحدی تعیین شده است و خوشبختانه قم در مرحله اول از سهم تعیین شده برای آن استان فراتر رفته است.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت بیش از 41 هزار واحد مسکونی در شهرهای استان قم خبر داد و قول داد در سال های آینده اقدامات بعدی را انجام دهد.

قاسمی گفت: امروز با اقداماتی از جمله اتصال زمین به شهر، حدود 50 درصد از تعداد ثبت نام های ثبت شده در قم، زمین ارائه کردند، بیش از 89 هزار نفر در قم ثبت نام کردند و این تعداد افزایش خواهد یافت، بنابراین زمین های زیادی در شهری که به آن نیاز دارید. هیچ ارتباطی ندارد و می توان آن را در اختیار مردم قرار داد.

وی افزود: این اراضی در حال حاضر در اختیار نهادهایی است که طبق قانون جهش مسکن و قرارداد با سازمان ملی زمین و مسکن در صورت بلااستفاده ماندن موظفند این اراضی را به دولت بازگردانند. زمین و بدون ساخت و ساز. “خانه قابل استفاده.

وزیر حمل و نقل و شهرسازی گفت: درخواست من این است که مجتمع هایی که این زمین ها را در اختیار دارند و مازاد دارند آن را برگردانند و شادی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی اکنون در اوج تقاضا است و نیازی به ظرفیت بیشتری نخواهند داشت. … در آینده.”

قاسمی در پایان گفت: این مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها حدود 1000 جریب زمین در اختیار دارند که باید در مرحله دوم سهم استان از این مناطق تأمین شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا