خبرهای کلی

مترو اطراف تهران روی ریل تعیین تکلیف/وعده های۱۷ساله اجرایی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: 17 سال پیش و پس از چندین وعده راه اندازی مترو بین شهرهای اطراف تهران و پایتخت، سرانجام حسن کریمی معاون وقت امور عمرانی استانداری تهران در جلسه استانداری گفت. . شورای حمل و نقل: توسعه سامانه حمل و نقل ریلی تهران و حومه (مترو) در شهرهای ورامین، پاکدشت، شهریار، اسلامشهر، رباط کریم و دماوند و اتصال این شبکه ها به پروژه مترو و مترو تهران و اتصال آن به مترو تهران در شهرهای «هشتگرد، پردیس و نظرآباد» توسط وزارت مسکن و شهرسازی تعهد شده و در حال انجام است.

در همین جلسه محسن هاشمی، مدیرعامل وقت شرکت راه آهن تهران و حومه که بعداً رئیس شورای اسلامی شهر تهران شد، گفت: 2 میلیون سفر برنامه ریزی شده است و می توان عملیات اجرایی در خطوط مترو در شهرهای مورد نظر راه اندازی کرد. “

این اظهارات در حالی مطرح شد که پس از گذشت 17 سال از ساخت مترو در شهرهای استان تهران، همچنان وعده های انوشیروان محسنی بندپی استاندار سابق تهران مملو از وعده ها درباره نتیجه جلسه خرداد 99 بود. وی در جمع خبرنگاران با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: تصمیم دارند با توجه به مسائل و مشکلات ساخت و ساز، خطوط محور تهران – گرمسار که شهرستان های ری، ورامین، قرچک و پیشوا را نیز شامل می شود، افزایش دهند. زیرگذر و روگذر در محور تهران – گرمسار با مخالفان خود، شهرداران تصمیم گرفته اند قوانین بستر رودخانه را برای پیمانکاران راه آهن رعایت کنند و مشکلات را حل کنند.

مشکلات ابدی یک شبه حل نمی شوند

وی در خصوص حمل و نقل ریلی و توسعه آن در غرب استان تهران گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار نفر در غرب استان تهران زندگی می کنند که بر اساس آمار ترافیکی شهرداری تهران در غرب تهران 640 هزار تردد خودرویی در حال انجام است. و مطالعات فاز اول توسعه حمل و نقل به پایان رسیده و مقرر شد جهت جذب سرمایه گذار با کمک شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به استانداری ارائه شود.

به قدری نیاز به توسعه حمل و نقل ریلی در تهران احساس می شود که حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 26 آبان ماه جاری با اشاره به نقش دولت در توسعه مردمی، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. ناوگان حمل‌ونقلی گفت: البته نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات انباشته سال‌های گذشته یک شبه برطرف شود، اما قطعا دولت سیزدهم به تعهدات خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

ساخت مترو در شهرهای استان در چه مرحله ای است؟

اما ساخت مترو در شهرهای استان تهران به کجا می رود؟ انداز اجرای این پروژه ها در دولت سیزدهم چگونه است؟ یک کارشناس حمل و نقل استان تهران در پاسخ به این سوال که علت اصلی تاخیر 17 ساله ساخت مترو برون شهری از تهران را در چه می دانید، گفت: در استان تهران اجرای مترو با تاخیر

متروی اطراف تهران 17 ساله است

رضا دهقان با بیان اینکه شرکت مترو در ابتدا متعهد به بهره برداری از مترو در حومه تهران به ویژه در پیشوا، ورامین و قرچک شد، اظهار کرد: شهر تغییر کرده است که مدت زیادی طول کشید و سپس در برخی شهرها مانند اسلامشهر. این پروژه در پردیس یک شرکت عمرانی در برخی شهرها مانند شهر جدید به شهرداری این شهر واگذار شده است و اکنون زمزمه ادامه کار توسط شرکت مترو می شود.

دهقان بیان کرد: علاوه بر فرصت های فراوان در این سال ها شاهد افزایش منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه هستیم که برای انجام پروژه های حمل و نقل ریلی در حومه باید یک بار برای همیشه مسئولان تصمیم جدی بگیرند. از تهران.”

وی بیشترین ترافیک صبح تهران را ورود خودروهای شهرهای اقماری اطراف به داخل شهر دانست و گفت: روزانه چهار میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند و این تعداد خودرو در پایان روز از تهران خارج می‌شوند. ، مترو و ریل شهرهای استان تهران گام بلندی در جهت حذف ترافیک تهران برمی دارند.

دهقان افزود: در حال حاضر عملیات مدیریتی در خط تهران – پردیس آغاز شده است، خط تهران – پاکدشت در حال تکمیل است، خط تهران – قرچک – ورامین – پیشوا که اولین خط در شهرهای اطراف بود. . در پایتخت، جایی که شاهد شروع پروژه بودیم. ”اما هنوز اندرخم ما یک کوچه هستیم، در مسیر تهران – اسلامشهر – رباط کریم و پرند، قول داده شده تا سال 1401 تکمیل شود، اما همه باید بدانیم که این پروژه آنقدر مهم است که اگر پروژه فوق العاده های با شناخت شهر تهران و شهرهای اطراف، زیاد نگفتیم.

بررسی واگذاری ریلی حمل و نقل ریلی به شرکت متروی تهران

به نظر می رسد سال ها بعد بالاخره می توان شاهد هم افزایی و همگرایی خوبی بین شهرداری تهران، اداره کل، راه آهن و سایر دستگاه های ذیربط مانند تهران و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری حومه (مترو) بود که از مترو بازدید کردند. چند روز پیش . . تهران – ورامین – ورود پیشوا به منطقه در گفتگو با خبرنگار آنلاین، اظهار داشت: این پروژه از سال های گذشته آغاز و تا اوایل سال 1394 توسط شرکت مترو انجام شد که امسال پروژه به آن واگذار شد. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی.

علی امام گفت: اکنون تصمیم گرفته شده تا پایان آذرماه این پروژه به شرکت مترو واگذار شود و عملیات واگذاری در کارگروه مشترکی تا پایان آذرماه بررسی شود، البته هنوز مشخص نیست که آیا پروژه به مترو بازگردانده می شود یا خیر. مترو یا نه.” در حال حاضر در دست بررسی است.

متروی اطراف تهران 17 ساله است

وی با اشاره به تاکید و همگرایی مسئولان بر سرعت بخشیدن به پروژه متروی تهران-پیشوا، گفت: کل پروژه مترو گرمسار است اما پروژه تهران-پیشوا فاز اول این پروژه 40 کیلومتر است. طولانی.”

تمرکز شهردار تهران بر مدیریت یکپارچه حمل و نقل در استان است

شهردار تهران نیز یکی از مسئولانی است که نقش مهمی در پروژه مترو اطراف تهران دارد و بر تکمیل مترو حومه پایتخت تاکید می کند و آن را در کاهش ترافیک و دسترسی به پایتخت موثر می داند. وابستگی به شهر، حمل و نقل در این منطقه جزیره ای واجد شرایط نیست و حمل و نقل در پایتخت باید یکپارچه در نظر گرفته شود.

علیرضا زاکانی افزود: در حال حاضر در حال بررسی تکمیل مترو تهران-پیشوا و تهران-پرند و ادامه مترو تا دانشگاه هستیم و بر لزوم یکپارچه سازی حمل و نقل در استان از جمله حمل و نقل ریلی تاکید داریم. وی افزود: باید اقدامات لازم در غرب تهران از جمله شهریار و قدس انجام شود.

راه حل ترافیک و آلودگی هوا در استان تهران ایجاد خطوط مترو در شهرهای استان است.

استاندار تهران نیز احداث خطوط مترو در شهرهای استان را راهکاری برای رفع ترافیک و آلودگی تهران می داند و بر اجرای آن تاکید دارد.

محسن منصوری درباره پیشرفت مترو در شهرهای استان تهران به آنلاین گفت: در پرند برای تکمیل مترو به 700 تا 1000 میلیارد تومان وام نیاز داریم که باید یک پروژه در حال اجرا می بود و نیمی از آن وام می شود. توسط وزارت حمل و نقل ارائه شود.” شهرسازی و نیمی دیگر باید توسط دولت تامین شود و تنها کاری که برای رهایی از آلودگی پایتخت باید انجام دهیم ورود به ترافیک ریلی استان تهران است چرا که در حال حاضر 9000 خودرو و موتورسیکلت ثبت نامی در تهران وجود دارد. و حرکت آنها

متروی اطراف تهران 17 ساله است

وی همچنین گفت: راه اندازی متروی تهران باعث جذب مردم برای سکونت در حاشیه پایتخت و ایجاد تعادل در بازار مسکن شده است تا اجرایی شود.

کاهش بار ترافیکی و زمان سفر، متعادل کردن بازار مسکن در تهران مقرون به صرفه است جوی کاهش چشمگیر مصرف سوخت و آلودگی هوا در شهرهای استان همگی از مزایای احداث خطوط مترو است که مزیت وجود هر یک به خودی خود کافی و میلیاردها میلیارد مقرون به صرفه است. جوی های نتیجه مطمئناً هزینه ها را پوشش می دهد.

در دولت سیزدهم می توان همگرایی و توافق خوب دولت تهران، وزارتخانه های ذیربط و مدیریت شهری پایتخت را شاهد بود که بارقه های امیدی را برای تکمیل چندین دهه پروژه در استان برانگیخته است، منتظر باشید و سرانجام در پیشوا و قرچک و سایر نقاط استان به پایان می رسد یا نه، تنها زمان به این سوال پاسخ می دهد.

دکمه بازگشت به بالا