خبرهای کلی

محرومیت قطب صادرات نفت کشور/ مردم جزیره خارگ همچنان گاز ندارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته می شود و علاوه بر تامین 70 درصد گاز مصرفی کشور، بیش از 90 درصد نفت کشور از نفت این استان صادر می شود. پایانه ها

استان بوشهر به واسطه این ظرفیت ها و قابلیت ها همچنان پایتخت انرژی کشور باقی مانده است، اما برخی مناطق این استان همچنان از زیرساخت های انرژی از جمله گاز محروم هستند.

جزیره خرگ این جزیره به عنوان مرکز صادرات نفت کشور، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، اما جمعیت جزیره از برخی امکانات محروم هستند که یکی از آنها دسترسی به شبکه گاز است.

در حالی که تمام شهرهای استان بوشهر به شبکه سراسری گاز وصل هستند، فاصله تا جزیره است خرگ منجر به عملیات تامین گاز با سرزمین اصلی شد خرگ دست نخورده باقی می ماند.

ما در مرکز اقتصادی کشور گاز نداریم

یکی از اهالی جزیره خرگ آنلاین در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: با وجود اینکه از استان ما به عنوان قطب تولید گاز کشور یاد می شود اما همچنان در جزیره است. خرگ مردم بدون بنزین هستند

محمد باقری با اشاره به انعطاف پذیری مردم خرگ حماسه های بزرگی در ادوار مختلف ساخته شده است، وی تصریح کرد: این محرومیت ها حق مردم جزیره است. خرگ نه

یک جزیره نشین دیگر خرگ وی به سختی های خرید و جابجایی سیلندر گاز اشاره کرد و گفت: شبکه گاز در همه جای کشور در دسترس مردم است اما قطب اقتصادی کشور این نعمت را از آن سلب می کند.

محمودی درباره لزوم تلاش مسئولان برای ایجاد شبکه گاز برای مردم خرگ وی تاکید کرد و افزود: از مسئولان انتظار داریم راهکارهای مناسبی برای تامین گاز مورد نیاز مردم اتخاذ کنند.

محرومیت قطب صادرات نفت کشور/ جمعیت جزیره خارگ همچنان گاز ندارند

تامین گاز از شرکت فراساحل

منطقه ویژه ناصر ابراهیمی خرگ وی با اشاره به محرومیت گاز این جزیره گفت: تنها نقطه استان بوشهر که شبکه گازرسانی در آن وجود ندارد جزیره است. خرگ است.

وی به دیدگاه های خاص متصدیان گاز استان بوشهر و شرکت فراساحل اشاره کرد خرگ وی افزود: در گازرسانی به بیماران ساکن جزیره خرگ اقدامات بسیار مناسبی با هم افزایی بین جزیره و استان بوشهر انجام شده است.

بخشدار ویژه خرگ وی تصریح کرد: مشخص شد شرکت گاز استان بوشهر در صورت تایید کیفیت گاز دریافتی از شرکت فراساحل اقدامات زیر را از گاز استان انجام می دهد.

ابراهیمی گفت: همچنین تصمیم دارند با شرکت گاز استان بوشهر برای ایجاد ایستگاه عملیات عمومی، فلات قاره و بخشداری همکاری کنند.

گازرسانی الف خرگ در دست بررسی

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به گازرسانی 99 درصدی به شهرها و 98 درصدی گازرسانی به روستاهای استان تصریح کرد: تمامی شهرهای استان بوشهر به جز خرگ شبکه گاز دارند.

مسلم رحمانی بحث گازرسانی به جزیره را در بخش شهری مطرح کرد خرگ در دست بررسی است، طراحی آن در مرحله انجام کارهای فنی و مهندسی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: باید دید که می توان گاز را از چاه های سکوی احتراق استخراج و انتقال داد و به جزیره منتقل کرد. خرگ آره یا نه.

دکمه بازگشت به بالا